eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó

FLIRT-vonatok járnak ezentúl Eger és Veszprém felé

Nincs elegendő jó minőségű távolsági személykocsija a vasúttársaságnak, ezért regionális célra épített motorvonatokat vezényel távolsági forgalomba a következő menetrendi évben - olvasható a Magyar Idők keddi számában.

A napilap tájékoztatása szerint a december 11-én életbe lépő új menetrend szerint a FLIRT-motorvonatok megjelennek a Budapest-Eger, illetve a Budapest-Veszprém vonalon valamennyi, gyorsvonattal használt szakaszon. Ugyanez igaz a tatabányai és a győri vonalakra is, ahol viszont személyvonatok közlekednek. Budapest és Békéscsaba között munkanapokon egy pár gyorsvonatot szolgálnak ki a korszerű járművek.

A cikk szerint az utasok örülhetnek, hiszen csendes, kényelmes, gyors járműveken utazhatnak, ugyanakkor a FLIRT-öket nem többórás utakra tervezték.

Maga az alacsony padlós építés, a tágas közlekedőterek a gyors utascserét szolgálják, amire a gyakori megállások miatt az elővárosi közlekedésben van szükség. Ezzel szemben a hosszú távú utazásoknál több helyre van szükség a kabátok, csomagok elhelyezésére, és tágasabb, kényelmesebb ülések kellenek.

A korszerű távolsági vonatokon emellett minden utasnak jár a 230 voltos csatlakozás.

A vasúttársaság minden bizonnyal kényszerűségből alkalmazza a FLIRT szerelvényeket az intercity-forgalomban. A rendelkezésre álló IC-állomány ugyanis korszerűtlen. Bár kétségtelenül hosszú évek óta zajlik a koros járművek felújítása, ennek ellenére nincs elég hadra fogható, jó minőségű távolsági kocsi. A pótlás céljából kifejlesztett és saját gyártású IC+ kocsikból jelenleg mindössze a két prototípus került forgalomba, azok is nemzetközi vonalakon járnak.

Bár 2017-ben megkezdődik tíz többcélú térrel rendelkező és tíz tisztán másodosztályú IC+ kocsi építése, az évente 50 darabos sorozatgyártás indulásáról egyelőre nem született döntés.

Címlapról ajánljuk

Jön a havazás, elkészültek az első térképek

Jelentősebb havazásra figyelmeztet, ezért óvatosságot és a közösségi közlekedés előnyben részesítését kéri az autósoktól a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közművek. Közben a meteorológia intézet bemutatta azt a térképet, amelyen a várható havazás láthetó.

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×