Infostart.hu
eur:
385.48
usd:
327.75
bux:
109761.83
2025. december 16. kedd Aletta, Etelka

Átadták a századik Mol Bubi állomást

A MOL-Bubi kerékpárhálózat folyamatosan bővül, a héten a főváros budai oldalán 12 új állomást adtak át - mondta a 100. állomás átadóján a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója. Dabóczi Kálmán kiemelte, hogy a jelenlegi 112 állomás után a következő két évben újabb helyszínek kerülhetnek a rendszerbe.

Átadták a századik Mol Bubi állomást csütörtökön a III. kerületi Kolosy téren, ezzel együtt további két tucat dokkoló is elérhetővé válik, így 12 kerületben 112 gyűjtőponton vehető igénybe a fővárosban a közösségi kerékpáros-hálózat, 1270 kerékpárral.

Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója az ünnepélyes átadáson azt hangsúlyozta, hogy a Mol Bubi nem egyszerű kerékpárbérlő rendszer, hanem "összekapcsoló közlekedési mód", amely "közlekedési láncban" kezdi el gondolkodtatni az embert. Teszi ezt úgy, hogy alternatívát, döntési lehetőséget kínál az autózás és a közösségi közlekedés mellett.

Hozzátette: ezzel kezdődik az "okos város" a BKK számára, mivel biztonságos és fenntartható, környezetbarát közlekedési módról van szó. Megemlítette, hogy az elmúlt két évben összesen hat balesetben voltak érintettek a Mol Bubi felhasználói, de ezek egyike sem járt súlyos sérüléssel.

A statisztikákból kiemelte, hogy a rendszer üzembe állítása, 2014 szeptembere óta mintegy kétmillió bérlést regisztráltak, az átlagos bérlési idő 15 perc. A kiosztott háttéranyag szerint a legnépszerűbb a Jászai Mari téri, az Erzsébet téri, a Kálvin téri, a Fővám téri, a Városháza parki és a Szent Gellért téri állomás.

A következő évi fejlesztésekkel kapcsolatban elmondta, 2017-ben és 2018-ban is folytatódik az új állomások telepítése, és szeretnék elérni, hogy a Mol Bubi az e-jegyrendszerbe teljesen integrálódjon, és átjárható fizetési és szolgáltatási rendszer legyen.

Szollár Domonkos, a Mol-csoport kommunikációs igazgatója azt mondta, két éve nem sokan bíztak a Mol Bubi hálózatban, de az elmúlt időszak erre rácáfolt. Hangsúlyozta, hogy óriási lehetőségek vannak a közlekedés fejlesztésében, ebben a társaságnak meghatározó szerepe lehet, a Mol Bubi mellett egyebek közt közösségi autóbérlési rendszerben is részt kívánnak venni.

A cégcsoport tervei szerint 2030-ra az éves árbevétel harminc százaléka származhat a kiskereskedelemből, mobilitási szolgáltatásokból, új üzletágakból.

Bús Balázs (Fidesz-KDNP), a III. kerület polgármestere üdvözölte, hogy a Mol Bubi állomások már Óbuda-Békásmegyeren is megjelennek, ezzel felkerült a kerület a város turisztikai térképére. Kiemelte továbbá, hogy az elmúlt időszakban számos kerékpárosbarát fejlesztés is történt, egyebek között saját kerékpárbérlő rendszert alakítottak ki, az önkormányzat többször elnyerte a kerékpárosbarát hivatal címet és kerékpáros koncepciót is készítettek.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Elemző: jó vétel volna a szerbiai finomító, a Mol pedig megfelelő szereplő lenne az üzlethez

Elemző: jó vétel volna a szerbiai finomító, a Mol pedig megfelelő szereplő lenne az üzlethez

Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban elmondta, hogy bár a versenytársak és az ár sem megismerhető a Lukoil szerbiai távozásakor, de maga a csomag, amelyhez a vevő déli szomszédunknál hozzájuthat, további piacokhoz is kaput nyithat, túl azon, hogy Szerbia kőolaj-ellátási jogát megszerezné.

Döntött az EU: kiderült, mi lesz a benzines és dízel autókkal 2035 után

Stéphane Séjourné iparpolitikáért felelős uniós biztos hangsúlyozta: az EU klímacéljai változatlanok maradnak. Mint mondta, az Európai Bizottság „pragmatikus, mégis a klímacélokkal összhangban álló megközelítést” választott, amely egyúttal „életmentő” lehet az európai autóipar számára.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.17. szerda, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×