eur:
405.76
usd:
357.05
bux:
92964.32
2025. április 26. szombat Ervin

Új vagy felújított a metrókocsi?

Csak egy összeesküvés-elmélet az, amit több lap is tényként kezel, hogy az oroszok felújítás helyett új, eddig raktárban álló szerelvényeket küldtek Budapestre - mondta az InfoRádiónak a BKV metrós szakszervezetének elnöke. Gulyás Attila hozzátette: a BKV projektigazgatóságán meg is tekintette a 3-as metrókocsikat.

Ránézésre ezt vagy ennek az ellenkezőjét nem lehet megállapítani. Az tény, hogy azokból a régi, orosz metrószerelvényekből, amiket kivisznek, nagyon kevés rész megmenthető, újból felhasználható. Nagyrészt új dolgokat kellett beépíteni; a teljes hajtásrendszert, elektronikát, csak a vázszerkezetből lehet kimenteni felújítható anyagot” - mondta el a BKV metrós szakszervezetének elnöke.

Gulyás Attila kiemelte, a felújításnak szinte új jármű az eredménye. Ha szétszednék, kevés régi alkatrészt vagy berendezést lehetne benne találni.

Arra, hogy sokan ezt a felújítást a hazai metrótörténelem legnagyobb trükkjének minősítik, a szakszervezeti elnök nem tudott és akart állást foglalni, és összeesküvés-elméletnek nevezte. Mint mondta, úgy lehetne ellenőrizni, ha valaki figyelemmel kísérné a folyamatot.

Gulyás Attila hozzátette: „úgy tudom, a BKV szakemberei voltak kint a gyártási fázisban, beleláttak a különböző műveletekbe, tehát volt BKV-s szemtanúja, hogyan történt a rekonstrukció.”

Arról, hogy ilyen rövid idő alatt fel lehet-e újítani a metrószerelvényeket, a szakszervezeti elnök úgy fogalmazott, minden kapacitás kérdése.

Attól függ, mekkora gyárban hány embert állítanak a munkafolyamatokra. Az orosz léptékeket ismerve elképzelhető, hogy nekik nem tétel, hogy egy hatkocsis szerelvényt pár hónap alatt legyártsanak, egy orosz gyártónak lehet ekkora kapacitása” -

tette hozzá Gulyás Attila.

A metrós szakszervezet elnöke a szerelvényt tetszetősnek, a vezetőfülke műszerezettségét áttekinthetőnek, érthetőnek találta. Mint mondta, az utastér is esztétikus.

Lesznek olyan utasok, nem is kevesen, akiknek jobban fog tetszeni, mint az Alstrom-szerelvény, mert jól néz ki. Az orosz szakemberek most szerelik az elektronikai berendezéseket, önerőből még mozgásképtelen, most történnek a végső összeszerelések a Kőér utcában – emelte ki Gulyás Attila.

Új és megbízható lesz

Új az a 3-as metrókocsi, amelynek prototípusa már megérkezett Budapestre a Metró Egyesület elnöke szerint. Bíró Endre azt mondta, az orosz gyártónak is megéri, hogy a régi, 30-40 éves kocsik helyett lényegében újakat hoz a felújítás helyett.

„Már nyugodtan merem mondani, mert személyesen is megnéztem, jártam az utastérben, a vezetőfülkében és a szerelvény alatt is, ez, ami itt van egy prototípus, 90-95 százalékban újonnan gyártott szerelvény. Olyan nem túl lényeges, nem súrlódó, mozgó, ahogy mondani szokták: forgó-morgó alkatrészeket azért találtam a régiből is. Műszakilag jó, hogy új, mert így megbízható” - hangsúlyozta a Metró Egyesület elnöke.

Bíró Endre hozzátette: „alapvetően új szerelvényt építhettek, amiben fölhasználtak olyan darabokat, amelyeket a különböző vizsgálatok után megbízhatónak minősítettek.”

A Metró Egyesület elnöke úgy vélte, ez azért érheti meg az oroszoknak, mert egy olyan kocsiszekrényre építették rá a viszonylag korszerű, sok esetben nyugat-európai gyártóktól beszerzett technikát, ami akár egy harmincéves konstrukció, ezt így értékesíteni tudták.

„Az, hogy újjáépítés és a felújítás történt: játék a szavakkal, kicsit olyan ez, mint ahogy Hofi Géza mondta annak idején, ha két méter vasból levágunk tíz centit, döntés kérdése, hogy az vagy az egy méter kilencven centi a hulladék. Az tény, hogy a szerelvény szinte teljes egészében új és megbízható gyártmány lesz” - hangsúlyozta Bíró Endre.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Bécs vasárnap választ: folytatja-e nagy sorozatát a Szabadságpárt?

Bécs vasárnap választ: folytatja-e nagy sorozatát a Szabadságpárt?

Újabb tartományi választást tartanak a szomszédos Ausztriában, immár a negyediket a tavaly szeptemberi országos parlamenti választások óta. Az önálló tartománynak számító Bécsben a hosszú ideje regnáló Osztrák Szociáldemokrata Párt (SPÖ) a felmérések szerint ezúttal is biztos győzelemre számíthat.

Csányi Péter:  az OTP stratégiája sikeres, de van, amit érdemes újragondolni

Drasztikus változtatást nem tervez, de számos területen készül finomhangolásra Csányi Péter, aki május elsejétől az OTP Bank vezérigazgatója lesz. Az InfoRádióban beszélt arról, hogy mely területeken változtatna, és hogy a leányvállalatok vezetőit jobban integrálná az anyabank működésébe.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.28. hétfő, 18:00
Csányi Péter
az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, kinevezett vezérigazgató
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×