eur:
389.13
usd:
361.78
bux:
68882.55
2024. május 8. szerda Mihály

Ne csak a szóbeli tájékoztatásra hagyatkozzunk szerződéskötés előtt!

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz tavaly több mint 2500 panasz érkezett az elektronikus hírközlési szolgáltatókra. A hatóság 182 esetben szabott ki büntetést, összesen több mint 30 millió forint értékben - mondta el az InfoRádióban az NFH szóvivője.

Vermes Bella kiemelte: „tavaly összesen 2539 panasz érkezett a fogyasztóvédelmi hatósághoz az elektronikus hírközlési szolgáltatásokról. A kifogások legtöbbször a televízió, telefon- vagy internetszolgáltatók ügyfélszolgálatára, panaszkezelésre vagy megtévesztő tájékoztatásra érkeztek.”

A legjellemzőbb kifogások a szolgáltatók ügyfélszolgálatára, panaszkezelésére, illetve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat gyanújára vonatkoztak – fűzte hozzá a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.

„Panaszkezelés és ügyfélszolgálat felkeresése során a leggyakoribb szabálysértés az volt, hogy a panaszra nem, vagy késve, vagy nem érdemben válaszoltak. A telefonos eléréssel rendelkező ügyfélszolgálatokra az öt percen belüli élőhangos bejelentkezés elmaradására vagy elérhetetlenségére tettek panaszt. A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok közül a legjellemzőbb kifogás az volt, hogy a fogyasztók a szerződéskötéseik során kizárólag az elektronikus hírközlési szolgáltatók képviselői által elmondottakra hagyatkoztak, és nem tekintették meg az egyedi előfizetői szerződést, nem érdeklődtek a részletszabályokról, aztán az első számla kézhezvétele során szembesültek olyan jelentős információkkal, amelyek ismeretében nem döntöttek volna a szerződés megkötése mellett.” Az elhangzottakról tehát mindig érdemes tovább tájékozódni – hívta fel a figyelmet Vermes Bella.

A fogyasztóvédelmi hatóság 31 esetben kötelezett jogszerű gyakorlatra, 182 alkalommal bírságot is kiszabott, összesen több mint 30 millió forint értékben – tájékoztatott a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.

A tendenciáról Vermes Bella azt mondta, a telekommunikációs szolgáltatásokat kínáló vállalkozásokra 2015-ben érkezett panaszok száma a korábbi évhez képest 5 százalékos csökkenést mutat.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Salát Gergely: Hszi Csin-ping látogatása Magyarország Kína melletti markáns kiállását is jutalmazza

A kínaiak a fő világpolitikai stratégiája most a saját mozgástér bővítése, és a jövőben a többpólusú világrend kialakítása – mondta Salát Gergely, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa. Az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt a kínai elnök látogatásának jelentőségéről, a pekingi diplomácia módszereiről, a küldöttség összetételéről és az orosz–kínai viszonyról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.08. szerda, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
Megmaradt az ötnapos tőzsdei győzelmi sorozat a tengerentúlon

Megmaradt az ötnapos tőzsdei győzelmi sorozat a tengerentúlon

Gazdasági adatok tekintetében ma Németországból érkeztek fontos számok az ipar kilátásaival kapcsolatban, ezen kívül megjött az európai kiskereskedelmi adat is, illetve a hazai kiskereskedelmi számok is. Tegnap kimondottan jó hangulatban zajlott a kereskedés a tőzsdéken, nagyot tudott a hazai piacon ralizni az OTP. A magyar tőzsdén a Richter volt a legjobban teljesítő nagypapír, emellett pedig kitartott a tegnapi széleskörű optimizmus a piacokon, a vezető európai részvényindexek ezúttal is határozott pluszban álltak meg, míg Amerikában óvatos emelkedést láthattunk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×