„Hét kilométeres útszakaszról van szó. Ez Székesfehérvár nyugati elkerülőjének harmadik üteme, ez az utolsó rész, aminek meg kell épülnie, hogy a 8-as út elkerülje Székesfehérvárt. A feketehegyi városrész kénytelen elviselni az átmenő forgalommal járó nehézségeket” - mondta Loppert Dániel.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója hozzátette: „a kétszer kétsávos, 110 kilométer/órás tervezési sebességű, gyorsforgalmi útszakasz külön szintű csomópontokkal rendelkezik, csatlakozik abba a 8-as úthoz tartozó fejlesztési tervbe, amelynek az a célja, hogy az M7-es autópályát és Veszprémet egy kétszer kétsávos, gyorsforgalmi úttal lehessen összekötni. Ennek még két nagyobb fázisa van, ez a Székesfehérvárt elkerülő, amelyet most nyáron, július végén, augusztus elején helyezünk forgalomba, és a Várpalotát elkerülő, amelyet 2018 elejére tervezünk megépíteni.”
A várhatóan július végén, augusztus elején forgalomba helyezett székesfehérvári hét kilométeres szakasz 14,5 milliárd forintba került, amelyet 85 százalékos uniós és 15 százalékos hazai forrásból finanszíroztunk – jegyezte meg Loppert Dániel.