A dugódíjat fokozatosan vezetik majd be - mondta Tarlós István, aki kiemelte, hogy erre a bevételre a BKV működtetése és a közszolgáltatási szerződés megkötése miatt van szükség. Egy biztos: 2013. június 30-val a dugódíjat legalább részlegesen szeretnénk bevezetni, az állam pedig ennek függvényében vonul ki a BKV támogatásából - tette hozzá.
A főpolgármester hangsúlyozta, hogy a dugódíj kiépítésnek több feltétele van, és a bevételi összegekről egyelőre nincs pontos számuk. Arról is beszélt a városvezető, hogy néhány év alatt lehet komoly eredmény, 9-20 milliárd forint közötti összeg érhető el.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a dugódíjjal kapcsolatban elmondta, hogy nem lehet rendszert azonnal teljesen kiépíteni, de az uniós kötelezettségvállalás miatt jövő nyártól be kell indulni a rendszernek.
Lesz szúrópróbaszerű élőszemélyes ellenőrzés, kiépül a kamerás rendszer is a zónahátáron belül, amelyet ha valaki átlép, akkor rendszámát rögzítik, és ennek függvényében kell fizetni - hangsúlyozta a BKK vezetője.
Vitézy Dávid arról is beszélt, hogy a rendszer hasonló lesz az autópályákon használtakhoz, a díj-és kedvezményrendszer kidolgozása pedig folyamatban van. Korábban Tarlós István elmondta, hogy várhatóan a Hungária körút lehet a dugódíj határa.
Ha a Balatonra készül nyaralni, van egy nagyon rossz hírünk