Völner Pál, a tárca infrastruktúráért felelős államtitkár elmondta, hogy Fellegi Tamás miniszter megtette javaslatát az Új Széchenyi-tervben a városi és elővárosi közlekedésfejlesztési célokra még rendelkezésre álló uniós források felhasználására, amelyről a közeljövőben tárgyal a kormány.
Az államtitkár emlékeztetett, hogy a közelmúltban írták alá az 1-es és 3-as villamosvonal felújításáról és a budapesti közösségi kerékpárrendszerről szóló projekt támogatási szerződését. Mint mondta, a tárca ezzel nyilvánvalóvá tette, hogy a fővárosi közlekedés fejlesztését a kérdés jelentőségét elismerve, azzal arányos módon segíti.
A Magyar Nemzet két hete írt arról, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem tudja támogatni a főváros villamos- és trolibusz-beszerzési tenderét, mert annak 118 milliárd forintos forrásigénye egyedül több, mint a jelenlegi uniós költségvetési ciklusban a városi és elővárosi közlekedésre fordítható 98 milliárd forintos keret. Tarlós István főpolgármester nyílt levélben kérte a Budapesti Önkormányzatok Szövetségének támogató nyilatkozatát a fővárosi járműtender kapcsán.
Súlyos gond merült fel az elektromos autózással kapcsolatban