eur:
390.25
usd:
364.32
bux:
0
2024. május 2. csütörtök Zsigmond

BKV-sztrájk: hogyan látja az utca embere?

Nem egységesen bénította meg a város közlekedését a BKV által kezdett részleges sztrájk. A metrók mindhárom vonalon menetrend szerint közlekedtek. A munkabeszüntetésnek a troli-közlekedésre sem volt hatása, a HÉV-ek és a villamosok azonban a megszokottnál jóval ritkábban jártak. Az InfoRádió városban cirkáló riportének több járműre váró utas is kifejtette: a részleges sztrájknak nincsen semmi értelme.

Hajnalban az Örs vezér téren a buszokon kívül minden más közlekedett, sőt a 85-ös és a 161-es buszt is üzemeltette a BKV egyik alvállalkozója. A buszvégállomáson azonban csak kevesen várakoztak.

Vécsei Péter a 168-as buszra várt, és a következő párbeszédet folytatta az InfoRádió riporterével:

- Be kellene mennem, dolgozni mindenféleképpen.
- Akkor taxit hív, vagy gyalog próbálja meg?
- Hát, taxival semmiképpen nem fogok bemenni, gyalog meg 6-8 kilométer at út. Abba sem vágok bele.
- Akkor milyen lehetősége van még innen a 168-as helyett?
- Hát, várok a csodára, hátha valami történik. Nekem bármelyik busz jó lenne, amelyik elmegy a Jászberényi útra.

A keleti pályaudvarig ugyan elment a 80-as troli, ám onnan nem járt a 24-es villamos, és a 7-es vonalán is csak ritkán közlekedett a 173-as busz, amire többen vártak, mint amennyien felfértek volna.

A vasúti közlekedés zavartalan volt, sőt mentesítő vonatokat is indítottak óránként Kelenföldig, ám a pályaudvaron csak kevesen várakoztak, a vasutasok szerint azért, mert nem mertek elindulni.

A Nyugati pályaudvaron is hasonló volt a helyzet, innen Óbuda felé indították a mentesítő vonatokat, csak éppen utas volt kevés. Nem úgy, mint a 6-os villamos megállójában, amely járt ugyan, de csak fél óránként.

Az ott várakozó Kovács Jánosné Veronika úgy vélte, a részleges sztrájknak semmi értelme.

- Igazából a sztrájknak akkor van értelme, ha mindenki megáll. Mert ezzel csak gazdasági katasztrófát okoznak.
- Egyetért egyébként a buszsofőrökkel?
- Teljes mértékben, nekem is van buszsofőr ismerősöm.

A Moszkva téren, bár a metró járt, sokan tanácstalanok voltak, ugyanis azon kívül csak a 22-es busz és a már említett a 6-os villamos járt, ezek is ritkán. Hasonló volt a helyzet a Móricz Zsigmond körtéren, ahonnan nagyon sokan gyalog indultak úti céljuk felé, ahogyan Simon Ferenc is.

- Arra számítottam, hogy a 4-es és a 6-os jár, mert azt mondták, és ez igaz ugyan, de csak 15-20 percenként jött szerelvény, így nem fértem fel rá. Úgyhogy elindultam gyalog a hídon át, közben jött egy másik villamos, arra sikerült felszállnom.
- Innen a körtérről már gyalog megy tovább?
- Innen már gyalog megyek, a Hauszmann Alajos utcánál dolgozom, és ez már nem olyan nagy távolság, ezt legyalogolom.

Az autóforgalom fél héttől erősödött fel városszerte, ezután több úton csak lépésben lehetett haladni. A taxistársaságokhoz pedig kora hajnaltól folyamatosan érkeztek a megrendelések. Főleg azokról a terekről vagy utcákról, amelyek közelében nincs metróállomás.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Dobrev Klára a Ligetben: "fogd be a szádat, magyar dolgozó, mert különben kirúgunk, ezt üzeni Orbán Viktor kormánya"

Európai fizetéseket, európai nyugdíjat, európai egészségügyet, európai béreket sürgetett a Demokratikus Koalíció, az MSZP és a Párbeszéd európai parlamenti (EP-) listavezetője szerdán Budapesten. Dobrev Klára közölte, erős Európát akar, amely minden magyarra tud vigyázni, akkor is, ha a kormánnyal szemben kell megvédenie őket.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×