Tájékoztatása szerint a helyzet "kicsit rosszabb", mint hétfőn volt. Mint mondta, reggel 6 óráig egyáltalán nem indultak el a 16, 16A, 27, 53, 58, 102, 112 és 123 jelzésű autóbuszok.
A Belvárosban, Csepelen, Dél-Budán a buszok fele hiányzik, ezért a követési idők megduplázódtak - mondta. Jelezte: levélben javasolták a BKV-nak, hogy a gyorsjáratok álljanak meg minden megállóban.
Erős János, a BKV fődiszpécsere szerint azonban csak mintegy 150 busz közlekedik késve vagy maradt ki. Mint az InfoRádiónak elmondta, főleg Dél-Budán és Dél-Pesten vannak problémák.
Hétfőn reggel a BKV több száz járművet nem tudott üzembe állítani, a problémát az okozza, hogy január elsejétől a cég a munka törvénykönyve szerint működik - közölte Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője hétfőn az MTI-vel.
A BKV és a szakszervezetek december 22-én jelentették be, hogy nem tudtak megállapodni az év végén lejáró kollektív szerződés szövegéről, ezért 2010. január 1-jétől a BKV a munka törvénykönyve szerint működik. Emiatt a szakszervezeti vezetők szerint olyan változás áll be a BKV-nál, amit már az utasok is érezni fognak: borulhat a teljes menetrend is.
A közlekedési vállalat hétfőn azt közölte: azonnali vizsgálatot indít a reggeli meghibásodások miatt.
A közlemény szerint a Kelenföldi buszgarázsban folytatott vizsgálat során bebizonyosodott, hogy például míg korábban a reggeli meghibásodások száma napi 8-10 volt, hétfőn 172 hibát észleltek.
A közlemény felhívja a figyelmet arra: "érdekes egybeesése a történéseknek, hogy e nagyszámú meghibásodás éppen a munka törvénykönyve szerinti működés első hétköznapján következett be, miután a szakszervezetek egy része a kollektív szerződés (ksz) megegyezésének hiányában sztrájkra szólította fel a munkavállalókat.
Harminc éve nem vásárolt olyan vonatokat Magyarország, mint most fog