A statisztikai adatok szerint a közúti balesetek mintegy 10 százalékát 17 és 20 év közötti fiatalok okozzák - mondta Kondorosi Ferenc. A kormánybiztos éppen ezért szigorúbb feltételekhez kötné a jogosítványszerzést.
Az a törekvése az Európai Unió országainak, hogy több lépcsős legyen a jogosítványszerzés folyamat. Ismert a próbajogosítvány, ismert az a megoldás, hogy felnőttel vezetnek a fiatalok és az is, hogy fiatalon csak meghatározott teljesítményű gépjárművet lehet vezetni. De megoldás lehet a pszichológiai alkalmassági vizsga bevezetése is, illetve az, hogy 20-23 éves korig csak ideiglenes jogosítványt kapjon a fiatal, és csak akkor kaphat végleges vezetői engedélyt, ha balesetmentesen vezet - mondta a kormánybiztos.
Kondorosi Ferenc hangsúlyozta: társadalmi vitát kezdeményez a kérdésben. Szeretné, ha néhány hónapon belül a kormány elé kerülne a kész javaslat, amely nem törvényi, hanem pusztán rendeleti szabályozást igényel. A kormánybiztos szerint a korhatár emelése Magyarországon nem jelentene megoldást, azon kívül erős társadalmi ellenállásba ütközne.
Kondorosi Ferenc hangsúlyozta: a javaslatokon a Közlekedéstudományi Intézet munkatársai dolgoznak, akik minden esetben megvizsgálják a többi uniós ország tapasztalatait.
A Magyar Autósiskolák Szövetségének elnöke szerint is szükség van a szabályozás szigorítására. Rajna Ervin hangsúlyozta: elsőként az oktatás minőségén kell javítani. Õ maga is úgy látja, hogy manapság az autósiskolák 10-15 százaléka szélhámossággal foglalkozik, és nem oktat rendesen. Szerinte főleg a főváros problémás. Azonkívül szigorítani kellene a vizsgáztatást is, mivel vannak az országnak olyan pontjai, olyan városok, ahol vélelmezhetően korrupció hatására megfelelnek a más városokban sorozatban megbukó diákok.
Fizetős lett a szétlopott szellemváros a Balaton közelében