Az internetnek köszönhető átláthatóság összemérhetővé teszi a biztosítók termékeit, és amíg a casco-díjak között ekkora a különbség, addig az ügyfelek szívesen mazsoláznak a cégek ajánlataiból - mondta az InfoRádiónak a Biztosítás.hu Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezető igazgatója.
Rácz István közölte: azok a biztosítók, amelyek kiszorultak a márkakereskedésekből, és nincs akkora casco-állományuk, ügyfeleket próbálnak szerezni, erre pedig csak akkor van esélyük, ha kedvezőbb díjat kínálnak.
A jelenlegi 120-125 ezer forintos casco-díj hamarosan 100 ezer forint alá csökken, ez pedig a biztosítók bevételeinek növekedését jelentheti - vélekedett a Biztosítás.hu vezetője.
Hozzátette: Magyarországon is egyre népszerűbbek lesznek a részcasco-termékek, amelyek átlagosan 50 százalékkal olcsóbbak, mint a teljes körű biztosítások.
Ezek megjelenésével minden bizonnyal olyanok is szerződést kötnek majd, akik eddig drágának találták ezt a terméket - mondta Rácz István.
Jelenleg körülbelül 100 milliárd forintot realizálnak a cégek a casco biztosítások értékesítése révén, míg a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás bevétele 2006-ban 136 milliárd forint volt - fűzte hozzá.
Hanganyag: Rezsek Gyõzõ