A versenyzők két kategóriában indulhattak, a tét pedig nem volt kevés: az amatőrök első díja 150 ezer forint volt, a profik legjobbika viszont 300 ezer forintot vihetett haza - mondta az InfoRádióban a verseny egyik szervezője.
A megújuló energiaforrások napja
A viadalra csak olyan járműveket lehetet benevezni, amelyet nem a hagyományos, fosszilis energia hajt, azaz szenet, olajat vagy földgázt nem alkalmazhattak az alkotók. Felhasználhattak azonban elektromos energiát, sűrített levegőt, a szelet, a napot vagy emberi erőt is a jármű meghajtásához.
A verseny során be kellett bizonyítani, hogy a járgány kormányozható, és képes viszonylag nagy sebesség elérésére - mondta Nagy Dániel.
Amatőr kategóriában egy helyi középiskola diákjai diadalmaskodtak elektromos meghajtású triciklijükkel, a profi győztes azonban olyan gokartot kreált, amely napkollektor és akkumulátor segítségével jutott energiához.
A leggyorsabb szerkezet az 50 méteres gyorsulási szakaszon csaknem 50 kilométer/órás sebességet ért el.
Kis Polskik versenye
A legviccesebb jármű viszont egy kis Polski volt, amelyből kivették a motort, helyére pedig egy bicikli hajtószerkezetét tették. Így pedálos, emberi meghajtású autót kreáltak az alkotók.
Egy másik kisautó átalakítói azonban kudarcot vallottak, a hidrogéngázzal meghajtott szerkezet ugyanis nem ért célba.






