Gyurcsány Ferenc azt mondta: most vált számára világossá, mennyire elöregedett a közúthálózat, és megdöbbent azon, hogy az elmúlt négy-öt évben megnégyszereződött az egy kilométerre jutó kátyúk száma.
A miniszterelnök bejelentette: jövő hét végétől országossá válik az a fővárosban már működő rendszer, hogy az autósok egy zöld számon bejelentést tehetnek a balesetveszélyes kátyúkról.
Ennek köszönhetően az úthibák eltüntetése egy-két órán belül megkezdődhet.
A kormányfő közölte, hogy az önkormányzatok január 15-étől pályázhatnak útfelújítási, útkarbantartási pénzekre; a kérelmeket március közepéig elbírálják.
A miniszterelnök szólt arról is, hogy Budapest 2 milliárd forintot különített el az idén kátyúzásra, 150 kilométernyi fővárosi út felújítására pedig összesen több mint 16 milliárd forint áll rendelkezésre.
Wintermantel Zsolt, a Fővárosi Közgyűlés fideszes frakcióvezető-helyettese az InfoRádióban azt mondta: már most kátyús néhány, tavaly újraaszfaltozott szakasz, például a Diósárok út és a Városmajor utca.
A politikus szerint a főváros vezetése hibázott, mivel egy-két év alatt akarták pótolni az elmúlt 15 év útfelújítási mulasztásait, és nem vizsgálták az utak teherbíró-képességét, nem hagytak elég időt a tervezésre.
Hamar munka ritkán jó – foglalta össze véleményét Wintermantel Zsolt.
A főpolgármester szerint azokon a szakaszokon süllyedt meg az aszfalt, ahol a közműveket is felújították.
A kivitelező jótáll a hibákért - tette hozzá Demszky Gábor.
Katona Kálmán, az MDF Országos Választmányának elnöke úgy vélekedett, hogy a miniszterelnöknek azért kellett beavatkoznia az útkarbantartás finanszírozásába, mert "nincs felelős közlekedési minisztere" az országnak.