Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
BYD Seal típusú elektromos autó a BYD autóátadó ünnepségén a Puskás Arénában 2024. február 23-án. A világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító kínai vállalat több milliárd eurós, több ezer új munkahelyet létrehozó óriásberuházással Szegeden épít gyárat.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

A nyugati autógyártók helyzete Kínában sokkoló - véli a Stellantis egyik igazgatója

„Lemoshatják a színről a nyugati autógyártókat Kínában” – erre figyelmeztetett az egyik legnagyobb külföldi konglomerátum egyik vezetőjelöltje, aki szerint sokkoló, hogy már most mennyire visszaszorultak.

Nem sok jövője van Kínában a nyugati autómárkáknak, ha a helyi gyártók felzárkóznak és elhódítják tőlük az utolsó szegmenst is, amit jelenleg még a Volkswagen és a Toyota ural.

Erre figyelmeztetett a több céget összefogó Stellantis potenciális vezérigazgatója, Maxime Picat. Ő jelenleg az Ázsia-Csendes-óceáni és Közel-Kelet és Afrika térségekért felelős műveleti igazgató és a csúcsállás két jelöltje közük az egyik.

„Elég optimista fickó vagyok, de nem ezen a téren” – idézte szavait a Financial Times.

A szakember arra válaszolva kongatta meg a vészharangot, hogy a kínai gyártók komoly piaci részesedést hódítottak el a nyugati autógyáraktól az elektromos kocsik és nagyobb járművek szegmensében. Az úgynevezett C-szegmensben, a közép méretű, benzines kocsik esetében azonban még mindig a Toyota és a Volkswagen a piacvezető.

„Ledöbbentem. Ez azt jelenti, hogy a nyugati gyártóknak már csak a belső égésű motorok által hajtott C-szegemens maradt és ez sem lesz így örökké” – taglalta az FT által rendezett, az Autó Jövője című konferencián.

A kínai gyártók agresszív terjeszkedése közepette, a nyugatiak piacvesztése fokozódott az elmúlt években és nehéz volt számukra tartani a kínai pozícióikat - tette hozzá.

A kemény verseny és a brutális árháború közepette sok nyugati gyártó – köztük a Stellantis – fokozatosan visszavonult Kínában. Viszont a német gyárak, például a Volkswagen még keményebben csatáznak a profitért. A két vezető gyártó, a Toyota és a VW magáévá tette a „Kínában Kínáért” stratégiát. Ezzel akarják visszacsábítani a helyi vásárlókat, akik átültek az olcsóbb, de kütyükkel megrakott hazai gyártású kocsikba.

A Volkswagen tavaly közölte, hogy 2,5 milliárd eurót fektet be Kínában.

A Stellantis képviselője arra alapozta sötét jóslatát, hogy a külföldi márkák 2020-ban még a kínai piac 64%-át uralták. Az idei év első kéthavi adatai szerint viszont már csak ennek a felét.

Kínában immár a BYD, hazai elektromos autógyártó a vezető. Az egykori első Volkswagen és a Toyota együttesen birtokolja a benzines kocsik piacának harmadát.

Közben a Stellantis – többek közt – a Peugeot, a Fiat és Opel gazdája, másfél milliárd euróért megvette a Leapmotor nevű startup 20%-os részvénypakettjét. Az elérhető árú elektromos kiskocsikat és terepjárókat gyártó kínai cég így Európában tud terjeszkedni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Kubatov Gábor eltemette a televíziót

„Most, ha egy órán belül nem reagáltál, véged van” – jelentette ki Kubatov Gábor a Fidesz új kommunikációs stratégiájáról beszélve. A pártigazgató a Mandineren beszélt erről.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Donald Trump összeszorította a vasöklét a tragédia árnyékában – Megdőlt a Fehér Ház nagy mítosza?

Donald Trump összeszorította a vasöklét a tragédia árnyékában – Megdőlt a Fehér Ház nagy mítosza?

Múlt hét szerdán egy fegyveres rátámadt két, a washingtoni Fehér Ház közvetlen közelében szolgálatot teljesítő nemzeti gárdistára. Egyikőjük, a mindössze 20 éves Sarah Beckstrom életét vesztette. Mint nem sokkal későb kiderült, a feltételezett elkövető egy afgán nemzetiségű menedékkérő volt, aki miután a CIA-val együttműködve amerikai katonák mellett harcolt Afganisztánban, az Egyesült Államok 2021-es, kaotikus kivonulását követően hagyta el hazáját, és telepedett le a tengerentúlon. A tragikus incidensre reagálva a Trump-adminisztráció újabb, drasztikus bevándorlási szigorításokat vezetett be: egyebek mellett közölték, hogy 19 országot tiltólistára helyeztek, és az állampolgáraikra vonatkozóan felfüggesztik az összes bevándorlási kérelem elbírálását. Donald Trump mindeközben a Minnesotában élő szomáliai diaszpórát is célba vette, mondván, "nem akarom őket az országban". A belbiztonsági minisztérium nyilvánosságra került adatai alapján annak is utánanéztünk, hogyan haladnak az amerikai elnök bevándorlási razziái: a számok ugyanis közel sem azt mutatják, amit a Fehér Ház hangoztat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×