eur:
390.9
usd:
360.09
bux:
73174.1
2024. július 27. szombat Liliána, Olga
A VW Slovakia által közreadott felvételen egy készülő jármű látható a német Volkswagen autógyár pozsonyi összeszerelő üzemének festőkamrájában 2010. november 5-én.
Nyitókép: MTI/VW Slovakia

Bizonytalan jövő elé néznek a szlovákiai autógyárak

A szlovákiai autógyárak lassan kezdenek magukhoz térni a koronavírus okozta sokk hatása alól, a jövőt illetően azonban nagy a bizonytalanság. A nagyszombati üzem vezetése szerint fennállásuk óta ez volt a legnagyobb válság, és a veszteségeket idén már nem tudják pótolni. Egyelőre őszig vannak megrendeléseik.

A koronavírus-járvány miatt leállt a termelés a nagyszombati PSA Peugeot Citroën gyárban, és ez azt jelentette, hogy 72 ezer autóval kevesebb készült el. Ezt a veszteséget az év végéig már nem képesek bepótolni. Martin Dzama vezérigazgató-helyettes beismerte, ha a konszern nem dönt egy új modell gyártásáról Nagyszombatban, nehezen tudja elképzelni a gyár további működését. Ha beigazolódnak a vezérigazgatóhelyettes félelmei, akkor

a nagyszombati PSA lehet az első szlovákiai autógyár, amelyet a járvány miatt be kell zárni.

A gyárban jelenleg 4500 ember dolgozik.

A csaknem két hónapig tartó gyártáskiesés a többi autógyárat is negatívan érintette. A Zsolna melletti KIA-gyárban még mindig csak két műszakban dolgoznak.

„2020 első félévében a KIA Motors Slovakia több mint 131 ezer autót gyártott” – mondta Ján Kravčák szóvivő. „Ez a tavalyi év hasonló időszakához képest 27 százalékos csökkenést jelent” – tette hozzá.

A Nyitra melletti Jaguar-Land Rover esetében is hasonló a helyzet. „Az utóbbi negyed évben, vagyis március végéig az eladás 39 százalékkal esett vissza, de azt látjuk, hogy a kínai piac lassan magához tér, és Nyitrán a gyártás a világban kialakult helyzethez igazodik” – nyilatkozta Miroslava Remenárová, a cég külkapcsolatokért felelős munkatársa.

Őszig az autógyáraknak még vannak terveik, de a folytatás bizonytalan.

A nagyszombati PSA Peugeot Citroën gyár vezérigazgatója, Stefan Bonomo, úgy látja, vannak ugyan megrendeléseik, amelyekkel őszig működni tudnak, de nehéz megjósolni, mi lesz azután, mert senki nem tudja megmondani, hogyan alakul a pandémia.

A pozsonyi Volkswagenben egy új modellnek egy meglevő gyártósorba való integrálására készülnek, és őszre várható a gyártás kezdete. A szlovákiai autógyárakban a járvány miatt nem voltak elbocsátások. Arra számítanak, hogy a biztonság érdekében az autók iránti kereslet fokozatosan növekedni fog.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor Tusnádfürdőn: 500 éve nem látott változás jön, világrendszerváltás lesz

Orbán Viktor Tusnádfürdőn: 500 éve nem látott változás jön, világrendszerváltás lesz

A miniszterelnök-pártelnök a 33. Bálványosi Szabadegyetemen tart előadást. Kifejtette, miért csak kívülről lehet békét kikényszeríteni Ukrajnában, miért folytat szemforgató és álságos politikát Lengyelország, miért támogatja annyi ország Oroszországot, mi a nagyság titka, miért elkerülhetetlen, hogy Ázsia legyen a világhatalom új központja. Orbán Viktor elmondta: elkészült egy 2030-nál hosszabb időtávra érő magyar nagystratégia.

Mészáros Krisztofer összetettben döntőre esélyes - percről percre az olimpiáról

Péntek este hivatalosan is megnyitották a 2024-es párizsi olimpiai játékokat, szombaton pedig már jó pár magyar sportoló is versenybe száll. Kézilabda, vízilabda, vívás, úszás, torna, sportlövészet, kerékpár, evezés, asztalitenisz - mindben szurkolhatunk a magyaroknak. Milák Kristóf repülőre ül. Már zajlanak az evezősök versenyei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.29. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×