A konszern élén álló Martin Winterkorn már jó ideje hangoztatja, hogy legfőbb célja a világ legnagyobb gépkocsigyárának, a Toyotának letaszítása a trónról. Noha a Toyota is idei előrejelzésében termékeinek enyhe visszaesésével számol, a Volkswagen legújabb adatai alapján szó sincs a Toyota trónjának megingatásáról.
Mindez természetesen kihat a VW részvények árfolyamának tőzsdei alakulására is. Miután tavasszal a cégelnök, Martin Winterkorn és egykori pártfogója, a VW felügyelőtanácsát vezető Ferdinand Piech között lezajlott párbaj a német autóipar nagy öregjének tartott és nemzetközi tekintélynek örvendő Piech végérvényes távozásával végződött, a konszern központjában abban reménykedtek, hogy sikerül a VW márkák nemzetközi értékesítésének gyors fellendítése.
Erre azonban kevés jel utal, mert az egyik legfontosabb piacon, az Egyesült Államokban folyamatosan csökken az érdeklődés a VW kínálatai iránt. A törést is főleg ez váltotta ki Martin Winterkorn és Ferdinand Piech között, mert Piech korábbi pártfogoltja szemére vetette, hogy képtelen megfelelő választ adni az amerikai piac kihívásaira. Tény, hogy a Volkswagen márkáinak magasabb a fogyasztása, mint a vele versengő távol-keleti modelleké, márpedig ez döntő szempont a vásárlók számára.
Jórészt hasonló a helyzet a kínai piacon is, ahol tovább rontja a VW esélyeit az is, hogy nem kínál az egyre gazdagodó réteg számára látványosan elegáns gépkocsitípust. Némi reménysugár lehet, hogy Európában - a Volkswagen legfontosabb értékesítési területén - a múlt hónapban sikerült valamivel több autót eladni, mint áprilisban.
A cég vezetőinek a braunschweigi repülőtér dísztermében tartott értekezletén Martin Winterkorn alapvető szerkezeti átalakításokat helyezett kilátásba. Ennek keretében a Skoda és a Seat új irányítás alá kerülhet, a luxusmárkák kategóriájába tartozó Bentley, Lamborghini és Bugatti vezetését pedig várhatóan egy kézben fogják összpontosítani.
Itt a nagy KRESZ-teszt: most kiderül, ki mennyire van képben a szabályokkal