A munkabeszüntetés hétfő este 9-kor kezdődött a londoni metrón, és kedd reggelre kiderült, hogy nem száz százalékos. Itt-ott járnak a szerelvények, bár ritkítva, rövidebb szakaszon, és állomások lezárása mellett. A kiszámíthatatlanság okozza a káoszt. Nehéz időben eljutni bárhová. A szürke égbolt esővel fenyeget, de tízezrek kaptak kerékpárra, így London egyes pontjai úgy festenek, mintha Hollandiában lennénk.
A sztrájknak az az oka, hogy a londoni metró modernizálásra készül: eddig majdnem mind a 260 állomásán volt jegyváltófülke, benne jegy- vagy bérletárussal. Ezek helyett automatákat fognak felállítani. Sok kisebb állomáson már most ez a helyzet, és ezer alkalmazottat fenyeget az elbocsátás veszélye. Sokan kaphatnának más beosztást, például állomás-felügyelőit, vagy liftkezelőit, de ez nem tetszik nekik. A szakszervezet a jegyárusítóhelyek fenntartása mellett érvel.
Legutóbb februárban volt emiatt 48-órás sztrájk, azóta több mint negyvenszer tárgyaltak a felek, de nem jutottak dűlőre. A sztrájk elkezdődött. Hiába van járatsűrítés a londoni busz- és temzei vízibusz vonalakon, a tízmilliós brit fővárosban most nehéz közlekedni, különösen csúcsidőben. Ahol járogat a metró, ott is leáll este fél tíz körül, a színházlátogatókat már nem viszi haza.
Ha nem sikerül egyezségre jutni a szakszervezet és a vállalat igazgatósága között, május 5-től újabb 72-órás londoni metró-sztrájk következik.
A rendőrség szerint gond van az új Sió-zsilippel