Frank Walter Steinmeier és Laurent Fabius a berlini kormány repülőgépén indult közös körútra. Első állomásuk Moldávia fővárosa, Kisinau volt, ahol azonban az elegáns Airbus gép hibája miatt az eredetileg tervezett néhány óránál több időt töltöttek.
Tárgyalásuk során biztosították a moldovai kormányt az Európai Unió támogatásáról a társulási szerződés kidolgozásában, de Steinmeier hangsúlyozta azt is, hogy a tagság kérdésében már nem annyira Brüsszelben, hanem Kisinauban kell kimondani a végső szót. Ez közvetve utalás volt arra, hogy a térség vezetőinek óvakodniuk kell olyan lépésektől, amelyekkel kihívnák maguk ellen Moszkva haragját.
Mind Berlinben, mind pedig Párizsban jól emlékeznek még a Szovjetunió felbomlását követő polgárháborúra, amelynek során a Dnyeszteren túli és zömében oroszok lakta terület kimondta önállóságát és azóta is szoros kapcsolatban áll Moszkvával.
A francia és a német külügyminiszter Kisinauból a grúz fővárosba folytatta útját, ahol szintén az Európai Unióval kötendő társulási szerződés állt a tanácskozások középpontjában. A terv megvalósítása a közelmúltban már heves ellenzést váltott ki az orosz kormány részéről.
Maja Panjakidze grúz külügyminiszter Fabiusszal és Steinmeierrel közösen tartott sajtóértekezletén úgy vélte, hogy a szerződést még június vége előtt megköthetik. A német külügyminiszter Tbilisziben is tartózkodóan nyilatkozott arról, hogy Grúzia számíthat-e a teljes jogú tagságra az Európai Unióban és a NATO-ban. Fabius - mintegy biztatásként - utalt arra, hogy Francois Holland francia államfő még a tavasz folyamán felkeresi Tbiliszit, mert ezáltal is kifejezésre akarja juttatni Párizs gazdasági és politikai együttműködési készségét Grúziával. Utalt arra is, hogy az államfő Grúziából Örményországba folytatja útját.
Diplomáciai megfigyelők szerint Steinmeier és Fabius közös fellépése újabb intés Moszkva számára, hogy nem folytathat büntetlenül kardcsörtető politikát az egykori szovjet köztársaságokkal szemben.
Súlyos gond merült fel az elektromos autózással kapcsolatban