A Covent Garden királyi operaházban előfordult már, hogy a közönség soraiból nemtetszést jelző füttyök hangzottak el, de most először történt meg, hogy az előadás végén a teljes nézőtér fütyülésben és pfujozásban tört ki, felháborodása kifejezéseként. Voltak, akik már az első felvonás közben felálltak és kimentek.
A sellők szállása a két rendező, Jossi Wieler és Sergio Morabito felfogásában bordélyházzá változott, ahol a tündérek - igen jó húsban lévő operaénekesnők - bugyiban ugrándoznak és fetrengenek. A mesejátékban eredetileg szereplő gonosz boszorkány ezúttal kuplerájosné szerepet kapott.
"Vandálok tették tönkre a tündérmesét" című cikkében a Daily Telegraph zenekritikusa azt a nézetét fejti ki a Ruszalka-előadás kapcsán, hogy Európa dalszínházaiban kezd elterjedni valamiféle "nagyképű intellektuális felfogás", ami - mint a felháborodott pfujozás bizonyítja - nem találkozik a közönség tetszésével. Dvorák többféle allegóriát fejt ki Ruszalka történetében, a szerelmes hableány a hangját áldozza fel azért, hogy ember lehessen, a kudarcos szerelem története ez az opera, de nem kisvárosi prostiké, akik emberibb életra vágynak. Dvorák foroghat a sírjában.
A Covent Garden igazgatója, Kasper Holten azzal védi az előadást, hogy egy-egy tündérmese mélyén ott rejtezhetnek az élet rémálmainak démonai. De ezúttal a tündérmeséből cseppnyi sem maradt, és felmerül a hatásvadászat gyanúja.
Egy távozó néző szerint, ha valaki behunyta a szemét, szép zenei élményben részesülhetett, de a drága jegyért az operába nem csak zenét hallgatni járnak a műfaj kedvelői.
Találtak Budapesten egy körforgalmat, ahol nem érvényesek a KRESZ szabályai