Infostart.hu
eur:
381.72
usd:
328.05
bux:
108922.07
2025. december 5. péntek Vilma
Önvezető autó.
Nyitókép: Jason marz / Getty Images

Most Kínának lejt a pálya, erre az EU ellenük fordítja saját fegyverüket

Már nem a kínaiak tanulnak az európai gyártóktól, hanem sokkal inkább az európaiak próbálják kihasználni a kínai szakértelem előnyeit.

Az elmúlt években több olyan üzletet is kötöttek európai és kínai cégek, amelyek azt szolgálják, hogy az európai gyártók tartani tudják a lépést olyan kulcsfontosságú területeken, mint a szoftverek, az akkumulátorok vagy az önvezető rendszerek – írta a Portfolio.

A Volkswagen, a Mercedes-Benz, a Stellantis és a BMW egyaránt megállapodást kötött kínai csoportokkal, hogy hozzáférjenek a technológiához.

  • A Volkwagen az XPenggel, a SAIC-kal, és a FAW-val;
  • A Mercedes-Benz a Momentával;
  • A Stellantis a Leapmotorral;
  • A BMW pedig a Huawei-vel, és a CATL-lel működik együtt.

Az európai-kínai kapcsolatok szorosabbra fűzése nem csak vállalati szinten valósul meg. Az Európai Bizottság egy új szakpolitikai keretrendszer segítségével igyekszik ösztönözni a gyártók közti együttműködést. A múlt hónapban bemutatott akcióterv alapján a bizottság elő akarja írni, hogy az EU autópiacára belépő kínai cégek

közös vállalatokat hozzanak létre az európai gyártókkal, vagy licenszeljék nekik a technológiájukat.

A portál rámutat: Kínában évtizedeken keresztül előírás volt, hogy a külföldi autógyártók csak közös vállalat (joint venture) formájában léphetnek be a piacra, legfeljebb 50 százalékos részesedéssel ezekben a cégekben. Ez a szabály a '90-es évektől volt érvényben, és célja az volt, hogy a kínai ipar technológiai tudást szerezzen a nyugati gyártóktól.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×