Áprilistól nem takarják majd ki a videók tartalmát a bosszantó bannerek a lejátszó fölött, ugyanis megszünteti azokat a YouTube – írja a hvg.hu.
Az asztali böngészős videónézés közben alulról beúszó, banner típusú, úgynevezett „overlay” hirdetések formátuma április 6-tól nem lesz majd látható. A döntést a videomegosztó azzal magyarázta, hogy az ilyen hirdetések a nézők számára zavarók lehetnek, mert sokat kitakarnak a tartalomból. Mobilon már rég nem lehetett ilyen hirdetési formátummal találkozni.
Mostantól a videólejátszóban csak olyan videóhirdetések lesznek, amelyek a videó előtt, közepén vagy után játszódhatnak le. A „termék megtekintése” felugró hirdetés is megengedett, és továbbra is lesznek bannerhirdetések az ajánlott videók listájában. A YouTube várakozásai szerint a hirdetési formátum megszüntetése nem lesz jelentős hatással a tartalomkészítők bevételeire.