2024. március 28. csütörtök Gedeon, Johanna
Nyitókép: NewsAtIllinois/YouTube

Élő szövet a vázon: itt az első hibrid bioelektronikus robot – videó

Először építettek biorobotokat a tudósok laboratóriumban növesztett egérizmok felhasználásával.

Az eBiobot egy borsónyi méretű gép, amelyet az Illinois-i Urbana-Champaign Egyetem és a Northwestern Egyetem kutatói fejlesztettek ki – idézi a Cybernews hírét a Portfolio.

Mint olvasható, a beépített LED-vezérlőknek köszönhetően a robotnak nincs szüksége áramforrásra, helyette fény begyűjtésével mozog. Ezt a robot 3D-nyomtatott váza köré növesztett fényre érzékeny egérizomszövet teszi lehetővé. A kutatók úgy irányítják a robotot, hogy távolról jeleket küldenek a LED-vezérlőkre, a villogás pedig stimulálja az izomszöveteket, amelyek mozgásba hozzák a műanyag lábakat.

A kutatók a Science Robotics folyóiratban megjelent tanulmányban foglalták össze a biorobotokkal kapcsolatos kutatásokat. A lap szerint a felfedezés utat nyithat a „biohibrid gépek” új típusai felé, amelyeket a biológiai, az orvosi és mérnöki tudományokban lehetne hasznosítani. A kutatók szerint a jövőbeni

olyan öngyógyító biorobotok is építhetők lesznek, amelyek reagálnak a mérgekre vagy a betegségek biomarkereire.

Hozzáteszik: tulajdonképpen az első hibrid bioelektronikus robotról van szó, amely teljesen új paradigmát jelent az egészségügyi innovációban. A kutatók szerint a robotot helyszíni biopsziára, minimálisan invazív műtétekre és a rákdiagnosztikában lehetne alkalmazni.

A biorobotról készült videón az látszik, hogy az eBiobot egy labirintusban manőverezik, de a kutatók szerint hamarosan tologathat vagy szállíthat is dolgokat.

Kis-Benedek József az Arénában: a moszkvai merényletet nem csak az Iszlám Állam szervezte

Az Iszlám Állam mellett ukrán katonai hírszerzést sejti a 137 ember halálát követelő múlt pénteki terrortámadás mögött Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő, címzetes egyetemi tanár, az MTA doktora. Az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt arról is, hogy folyamatosan erősödik az együttműködés Irán, Oroszország és Kína között, és részletesen szólt arról is, hogy miért fontos az izraeli miniszterelnöknek, hogy háborúzzon a gázai övezetben, és kik támogatják ebben.
2024.03.28. csütörtök, 18:00