Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Ejtőernyőponyva borítja be a Szojuz MSz-11-es orosz űrhajó leszállóegységét, amint a kapszula földet ér a kazahsztáni sztyeppén, Dzsezkazgan térségében 2019. június 25-én. A leszállóegységgel Oleg Kononyenko orosz, David Saint-Jacques kanadai és Anne McClain amerikai űrhajós tért vissza a Föld körül keringő Nemzetközi Űrállomásról, amelyen 204 napot töltöttek az 58-59-es expedíció keretében.
Nyitókép: MTI/EPA/Alekszandr Nyemenov

Hazatért három orosz kozmonauta, első ízben van európai nő parancsnoka az ISS-nak

Biztonságban visszatért a Nemzetközi Űrállomásról (ISS) három orosz kozmonauta csütörtökön.

Oleg Artyemjev, Gyenisz Matvejev és Szergej Korszakov a Szojuz MSz-21 űrhajóval érkezett vissza a Földre. Greenwichi idő szerint 10 óra 57 perckor értek földet Kazahsztánban, Zsezkazgan városától 150 kilométerre délkeletre.

Az orosz űrhajósok márciusban érkeztek meg a Nemzetközi Űrállomásra. Artyemjev harmadszor vett részt űrutazáson, és összesen 561 napot töltött a világűrben. Matvejevnek és Korszakovnak ez volt az első küldetése, és fejenként 195 napot töltöttek a odafent.

Leszállás után Artyemjev elmondta: a legénység minden tagja jól érzi magát. A repülés után mindannyian egészségügyi ellenőrzésen esnek át, ezt követően a Moszkvához közeli Star City űrhajósokat képző központjába szállítják őket.

A Nemzetközi Űrállomást jelenleg az Európai Űrügynökség munkatársa, az olasz Samantha Cristoforetti vezeti. Az állomáson tartózkodik továbbá Bob Hines, Kjell Lindgren, Frank Rubio és Jessica Watkins, akik az amerikai űrkutatási hivatal (NASA) kozmonautái, valamint Szergej Prokopjev és Dmitrij Petyelin a Roszkoszmosz orosz űrkutatási hivataltól.

Samantha Cristoforetti az első európai nő, aki az űreszköz parancsnoka lett.

(Címlapképünk illusztráció: Ejtőernyőponyva borítja be a Szojuz MSz-11-es orosz űrhajó leszállóegységét, amint a kapszula földet ér a kazahsztáni sztyeppén, Dzsezkazgan térségében 2019. június 25-én. MTI/EPA/Alekszandr Nyemenov)

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×