A brit Royal Commission on Environmental Pollution városi környezetről készített tanulmánya szerint az egyre több autó maga után vonja az egyre több utat és parkolót, a betonnal és aszfalttal burkolt felületek azonban nem képesek magukba szívni a vizet, és a szennyezés is megülepedik rajtuk.
Egy nagyobb esőnél a csatornák egyébként sem mindig képesek elvezetni a vizet, akkor pedig még kevésbé, ha a szemét miatt még eldugulnak.
A dokumentum szerint a brit kormány nem veszi figyelembe a tervezésnél ezt az összetett hatásmechanizmust, pedig a britek 80 százaléka városokban él.
"Csodálkozunk, hogy a kormányzatnak még mindig nincs egy átfogó városkörnyezeti stratégiája, amely összefüggéseiben vizsgálja az emberek egészségét, jóllétét, a környezetet, a közlekedést, és nem törekszik a problémák orvoslására" - jelentette ki Sir John Lawton, a bizottság elnöke.
A tudós hozzátette: több helyen vannak jó kezdeményezések, nincs azonban elég, és nagyon lassan történnek meg.
A szakember üdvözölte az építési engedélyek kiadásának szigorítását, felhívta azonban a figyelmet arra, hogy a gyakorlatban ez sokszor nem látszik, és ismét egyre nagyobb a városi szennyezés, egyebek mellett az egyre több autó miatt.
Sir John Lawton szerint félő továbbá, hogy a kormány nem lép fel hatékonyan a délkelet-angliai nagyarányú házépítések ellen, amelynél nem veszik figyelembe a vízellátási és a közlekedési problémákat.