eur:
411.02
usd:
392.35
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Oscar Piastri, a McLaren ausztrál versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Belga Nagydíján a spa-francorchampsi pályán 2024. július 28-án.
Nyitókép: MTI/AP/Geert Vanden Wijngaert

Vámosi Péter: a Red Bullnál a fejetlenség, a McLarennél a stratégiahiány okozza a legfőbb gondot

A távozófélben lévő főtervező, Adrian Newey nem sokat foglalkozik már az autókkal, ami fokozza a problémákat a Red Bullnál – mondta az InfoRádióban a Motorsport Online főszerkesztője. Vámosi Péter arról is beszélt, hogy bár jelenleg a McLaren autói a legjobbak a teljes Forma–1-es mezőnyben, versenyzőik kevés kockázatot vállalnak, ami nagy gátja az igazi áttörésnek.

Bár George Russell ért célba elsőként a Forma–1-es Belga Nagydíjon, autója túl alacsony tömege miatt utólag kizárták a Mercedes brit pilótáját, így a győzelem Lewis Hamiltoné lett, aki mögött másodikként Oscar Piastri, míg harmadikként Charles Leclerc zárta a nyári szünet előtti utolsó futamot.

A Motorsport Online főszerkesztője az InfoRádióban elmondta: a szabály az szabály, mindenkinek be kell tartania, nincs kibúvó. Hozzátette: köztudott, hogy a spai aszfaltcsík a leghosszabb pálya az idei versenynaptárban, még levezető kört sem tettek meg a pilóták. „Pedig ha George Russell futott volna még egy kört, akkor lehet, hogy össze tudott volna szedni akár másfél kilónyi gumitörmeléket is. Ennyin múlott a futamgyőzelme” – jegyezte meg félig tréfásan Vámosi Péter.

Úgy véli, ha a Mercedes taktikusabb lett volna, és arra utasítja a versenyzőit, hogy ne harcoljanak egymással, hanem

csak arra koncentráljanak, hogy tartsák fel Oscar Piastrit mindenáron, akkor meg lehetett volna a kettős Mercedes-siker.

Ezzel szemben a szakíró szerint az történt, hogy belehajszolták George Russellt egy kockázatos küzdelembe, „az életéért hajtott”, aminek az lett a végeredménye, hogy „beesett a határ alá a mérlegelésen”. Mint fogalmazott, a Mercedes csapata megpróbálta „kicentizni” a versenyt, de eltaktikázták magukat, miközben az egész futam arról szólt leginkább, hogy „ki mennyire mer bátor stratégiát választani”. Ezzel együtt George Russell majdnem sikerrel járt, ráadásul azt is bevállalta a Mercedes, hogy csak egyszer mentek ki a pilótái a boxba a verseny alatt, a mérlegelésen azonban szertefoszlottak George Russell álmai.

A Belga Nagydíj után az a furcsa helyzet állt elő, hogy a négy élcsapatból mindegyiknek van oka örömre és bánatra egyaránt. A Mercedesnél Lewis Hamilton megörökölt egy győzelmet, míg csapattársa, George Russell bukott egyet egy nagy blamázs miatt. A McLaren Oscar Piastri szereplésének köszönhetően szerzett egy második helyet, jön fel a konstruktőrök összetett pontversenyében, ugyanakkor ezúttal elmaradt az áttörés, nem tudták győzelemre váltani a feltételezett fölényüket. A Ferrari egyik pilótája, Charles Leclerc a kizárás miatt végül dobogós helyezést ért el, Carlos Sainz viszont nagyon messze volt most ettől.

A Red Bullnál pedig Max Verstappen negyedik helyével tovább növelte előnyét az összetettben, de úgy tűnt, hogy az időmérőn a jobb szereplés (első lett, de tízhelyes rajtbüntetést kapott) a verseny rovására ment a rossz beállítások miatt. Vámosi Péter elmondta: a Mercedes egyértelműen magára talált a Kanadai Nagydíj óta,

versenyzőik szorgosan gyűjtik a pontokat, de félő, hogy késői lesz az ébredés,

ugyanis Toto Wolff csapata – jelentős hátrányban – csak a negyedik helyen áll a konstruktőrök pontversenyében, Lewis Hamilton fejében pedig már ott motoszkálhat, hogy jövőre a Ferrari színeiben versenyez majd.

Ezzel együtt a szakíró szerint a Mercedes világbajnoki csapathoz méltón szerepel, versenyzőik „fejben nagyon ott vannak” szemben a Ferrari pilótáival és stábjával. A maranellóiak ugyanis csapatként időnként szétesnek, néha tudnak egy nagyot villantani, majd újra beleszaladnak egy nagy pofonba. Vámosi Péter hozzátette: egyre inkább úgy tűnik, hogy

a Ferrari már nem számol komolyan Carlos Sainz-cal, akinek a mostani az utolsó szezonja az olasz istállónál,

és az idény második felében sem tőle várják a nagy felemelkedést, pedig a csapatversenyben lehetne még esélyük a felzárkózásra.

Max Verstappen hasonló utat jár be, mint Jenson Button 2009-ben

A Motorsport Online főszerkesztője szerint a McLarennek jelenleg egyetlen gyenge pontja van, sokszor nincs megfelelő stratégiájuk. Úgy véli, akár Lando Norris, akár Oscar Piastri esetében néha nagyobb kockázatvállalásra lenne szükség, mint ahogy az egy boxkiállással ezt megpróbálta George Russell Belgiumban. „A konstrukciójuk nagyon jó, a versenyzőik viszont kicsit biztonsági játékosok, így hiába csökkentik futamról futamra a hátrányukat a Red Bull-lal szemben a konstruktőrök vb-pontversenyében, így sem szereznek annyi pontot, mint amennyi valójában bennük lehetne” – fejtegette a szakíró.

Érdekes helyzetben van a címvédő is. Vámosi Péter szerint Max Verstappen idei szezonja hasonló Jenson Button 2009-es évéhez, amikor „pokolian bekezdett”, és a megszerzett nagy előny elegendőnek bizonyult a szezon végéig. A szakértő elmondta: a Red Bull „óvatosan kezdi elengedni ezt az évet”, és világosan látszik, hogy

a távozófélben lévő Adrian Newey „nem nagyon néz már rá” az autókra, ami fokozza a problémákat.

„Nagy a fejetlenség most a felső vezetésben, Sergio Pérez teljesítményére pedig egyszerűen nincs mentség. Egy vb-címvédő csapathoz teljesen méltatlan, hogy az egyik pilótájuk a hetedik helyen áll az összetettben, a másik pedig a bajnoki címért harcol” – jegyezte meg Vámosi Péter.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

A magyar uniós biztosjelölttől elvett szakterületek közül kettő az egészségügyi válságkezeléshez, egy pedig a szexuális és reprodukciós jogokkal kapcsolatos hatáskörhöz kapcsolódik – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézetének főreferense. Kalas Vivien szerint az új Európai Bizottságtól nem igazán várhatók nagy változások, talán az ECR képviselőcsoport hozhat be új gondolatokat a mindennapos munkába.

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Adóemelésre készülnek, azélsőséges lépésre szánta el magát a Ryanair

Adóemelésre készülnek, azélsőséges lépésre szánta el magát a Ryanair

A Ryanair légitársaság azzal fenyegetőzik, hogy január 1-jétől leállítja tíz francia regionális repülőtér kiszolgálását, ha a 2025-ös költségvetésbe a kormány beleírja a légiközlekedési ágazat fokozottabb megadóztatását. A rendelkezést csütörtökre virradóra jóváhagyta a francia nemzetgyűlés, de a költségvetési tervezet végleges változatát még nem fogadták el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 21. 15:15
×
×
×
×