eur:
395.64
usd:
365.17
bux:
73972.47
2024. július 31. szerda Oszkár
Sergio Pérez, a Red Bull mexikói versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Brit Nagydíján otthont adó silverstone-i pályán rendezett sajtótájékoztatón 2024. július 4-én. A futamot július 7-én rendezik.
Nyitókép: MTI/AP/Luca Bruno

Vámosi Péter: a Red Bull mindig bevállalós volt, Sergio Pérez megtartása nem ilyen döntés

Talán a szponzorokkal korábban megkötött háttéralkuk és az októberi Mexikói Nagydíj miatt maradhat az osztrák Forma–1-es istállónál Sergio Pérez – mondta az InfoRádióban a Motorsport Online főszerkesztője. Vámosi Péter arról is beszélt, hogy a Williams Carlos Sainz megszerzésével jövőre megcélozhatja a középmezőnyt.

Bár korábban olyan pletykák is szárnyra kaptak, hogy rossz teljesítménye miatt már a nyári szünetben megválhat Sergio Péreztől a Red Bull Forma–1-es csapata, a legfrissebb sajtóértesülések szerint Christian Horner csapatfőnök a szezon hátralévő részében is számít a mexikói pilótára, aki június elején 2026-ig szerződést hosszabbított az energiaitalosokkal.

Sergio Pérez a legutóbbi kilenc F1-es futamon egyszer sem ért el dobogós helyezést, és jelenleg csak a hetedik helyen áll az összetettben, a hátránya pedig 146 pont az élen álló csapattárssal, Max Verstappennel szemben.

Vámosi Péter azt mondta az InfoRádióban, hogy a Red Bull eddig többek közt a merész, bátor döntéseiről is híres volt, ezúttal azonban egy „biztonsági, lagymatag, középutas” megoldást választottak azzal, hogy nem adták ki az útját Sergio Péreznek. Hozzátette: már az is meglepő volt, hogy a nyár elején két évvel meghosszabbították a szerződését, a teljesítménye ugyanis nem igazán indokolta ezt a lépést. Ez a bizalom egyértelmű kifejezése volt az istálló részéről, a mexikói versenyző nagy hanyatlása mégis a bejelentés után kezdődött. A szakíró megjegyezte: arról nem lehet tudomása a külvilágnak, hogy milyen szponzorokkal kötött alkuk előzték meg a szerződéshosszabbítást, ezzel kapcsolatban csak találgatni lehet. Ráadásul a Mexikói Nagydíjat csak a szezon záró szakaszában, október végén rendezik, és elképzelhető, hogy

a Red Bull nem akarta meghúzni azt, hogy Sergio Pérez nélkül látogat el a közép-amerikai országba.

A Motorsport Online főszerkesztője szerint a Red Bull adott esetben lehetőséget adhatna új-zélandi tartalékpilótájának, Liam Lawsonnak, aki bizonyos szempontból kétséges választás lenne, de az sem kizárható, hogy jobban tudna teljesíteni, mint Sergio Pérez. A szakértő szerint a jelenlegi helyzetben ez lett volna az igazán vakmerő döntés, de úgy néz ki, hogy a Red Bull most inkább nem kockáztat – legalábbis a szezon végéig nem hoz kemény döntést a pilótafelállással kapcsolatban.

Nagyon fogy az előny, elveszítheti első helyét a Red Bull

A konstruktőri vb-pontversenyben jelenleg 42 pont az előnye a Red Bullnak a McLarennel szemben, de utóbbi csapat – főként Sergio Pérez botlásai miatt – folyamatosan csökkenti a hátrányát, így nagy kérdés, hogy az éllovas meg tudja-e őrizni az első helyét az idény második felében. Vámosi Péter szerint április óta olyan tendencia figyelhető meg a Red Bull és a McLaren teljesítményében, illetve a szerzett pontok tekintetében, hogy nagy valószínűség szerint két év után elbukja a csapatvilágbajnoki címet az osztrák istálló.

„Sokkal harapósabbnak tűnik a McLaren párosa, miközben fejben ők sincsenek mindig ott a topon a versenyeken.

Azért jelen pillanatban még sem Lando Norrist, sem pedig Oscar Piastrit nem kezelik világbajnokjelölt versenyzőként. A tehetségük ugyanakkor megkérdőjelezhetetlen. Ha a csapatuk jobb stratégiával áll elő, jobban odafigyel a technikai megvalósításra, és Lando Norris nem rontja el a rajtjait, szép jövő várhat rájuk. A jelen azonban még mást mutat” – fogalmazott a szakíró.

A Red Bullnak talán az kedvezhetne a csapatversenyben, ha a McLaren, a Mercedes és a Ferrari között nagy körbeverések, folyamatos helyváltozások lennének a következő hónapokban. Természetesen az adott pálya karakterisztikájától, valamint az időjárási körülményektől is függ, hogy milyen produktumra képes egy-egy csapat, ennek függvényében lehet megszorongatni a Red Bullt.

A Motorsport Online főszerkesztője kiemelte: jól látszik, hogy a Red Bull főtervezője, Adrian Newey már sokkal inkább azzal foglalkozik, melyik istállóhoz távozzon, így pedig az osztrák csapat nem tud újítani szezon közben. „Most széteső csapat benyomását kelti a Red Bull,

Max Verstappen pedig egyedül nem tudja megnyerni nekik a konstruktőri bajnoki címet.

Ha ez mégis megtörténne, az órási meglepetés lenne” – jegyezte meg Vámosi Péter.

Carlos Sainz lefelé bukik, a Williams viszont vele zárkózna fel

Közben eldőlt, hogy a Ferraritól a szezon végén távozó Carlos Sainz jövőre már a Williams színeiben versenyez, ahol Alexander Albon csapattársa lesz. A spanyol pilóta kétéves szerződést írt alá, sőt még hosszabbítási opciója is lesz a 2026-os idény végén. A 29 esztendős versenyző ezzel a Renault, a McLaren és a Ferrari után egy újabb, nagy hagyományokkal és gazdag eredménysorral rendelkező istállóhoz igazol. A szakértő szerint sokat jelent, hogy a Williamsnek Mercedes erőforrása van, ami

biztos alapot és tervezhetőséget tesz lehetővé.

Mint fogalmazott, az elmúlt időszakban a McLaren is bebizonyította, hogy jobbak tudnak lenni a gyári csapatnál néhány karakteres változtatással. Ha James Vowles, a grove-i istálló csapatfőnöke követi ezt az utat, és össze tudja kovácsolni a csapatot, akkor akár a középmezőnyhöz is felzárkózhatnak a következő szezonban.

Vámosi Péter szerint jó választásnak tűnik a Carlos Sainz, Alexander Albon pilótapáros, mindketten többször felállhattak már a dobogóra, a spanyol versenyző három futamgyőzelemmel is büszkélkedhet. A Motorsport Online főszerkesztője elmondta: sok múlik majd azon, milyen „konstrukciót tesz le az asztalra jövőre” a Williams, a távolabbi jövőben pedig kedvezhet nekik az új szabályrendszer, és nyilván az lesz a céljuk, hogy a legjobbakkal viaskodhassanak a dobogós helyezésekért, illetve a győzelmekért.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.31. szerda, 18:00
Feldman Zsolt
az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára
Őrület, ami a lakossági hiteleknél folyik, már dagadnak a bankszámlák is

Őrület, ami a lakossági hiteleknél folyik, már dagadnak a bankszámlák is

A magyar gazdaság gyengélkedése ellenére egyértelmű növekedési pályára állt a bankszektor az idei első félévben: a lakossági és a vállalati hitelállomány egyaránt évi 6 százalékos, a betétállomány 10 százalék körüli növekedést mutatott. A köztes szinten megrekedő kamatlábak ellenére különösen kirobbanó formában van az új hitelezés a lakosság esetében: személyi kölcsönből még soha, lakáshitelből pedig csak 2022 első félévében vettünk fel többet az ideinél.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×