eur:
414.45
usd:
394.12
bux:
77690.26
2024. december 3. kedd Ferenc, Olívia
Sergio Pérez, a Red Bull mexikói versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Brit Nagydíján otthont adó silverstone-i pályán rendezett sajtótájékoztatón 2024. július 4-én. A futamot július 7-én rendezik.
Nyitókép: MTI/AP/Luca Bruno

Vámosi Péter: a Red Bull mindig bevállalós volt, Sergio Pérez megtartása nem ilyen döntés

Talán a szponzorokkal korábban megkötött háttéralkuk és az októberi Mexikói Nagydíj miatt maradhat az osztrák Forma–1-es istállónál Sergio Pérez – mondta az InfoRádióban a Motorsport Online főszerkesztője. Vámosi Péter arról is beszélt, hogy a Williams Carlos Sainz megszerzésével jövőre megcélozhatja a középmezőnyt.

Bár korábban olyan pletykák is szárnyra kaptak, hogy rossz teljesítménye miatt már a nyári szünetben megválhat Sergio Péreztől a Red Bull Forma–1-es csapata, a legfrissebb sajtóértesülések szerint Christian Horner csapatfőnök a szezon hátralévő részében is számít a mexikói pilótára, aki június elején 2026-ig szerződést hosszabbított az energiaitalosokkal.

Sergio Pérez a legutóbbi kilenc F1-es futamon egyszer sem ért el dobogós helyezést, és jelenleg csak a hetedik helyen áll az összetettben, a hátránya pedig 146 pont az élen álló csapattárssal, Max Verstappennel szemben.

Vámosi Péter azt mondta az InfoRádióban, hogy a Red Bull eddig többek közt a merész, bátor döntéseiről is híres volt, ezúttal azonban egy „biztonsági, lagymatag, középutas” megoldást választottak azzal, hogy nem adták ki az útját Sergio Péreznek. Hozzátette: már az is meglepő volt, hogy a nyár elején két évvel meghosszabbították a szerződését, a teljesítménye ugyanis nem igazán indokolta ezt a lépést. Ez a bizalom egyértelmű kifejezése volt az istálló részéről, a mexikói versenyző nagy hanyatlása mégis a bejelentés után kezdődött. A szakíró megjegyezte: arról nem lehet tudomása a külvilágnak, hogy milyen szponzorokkal kötött alkuk előzték meg a szerződéshosszabbítást, ezzel kapcsolatban csak találgatni lehet. Ráadásul a Mexikói Nagydíjat csak a szezon záró szakaszában, október végén rendezik, és elképzelhető, hogy

a Red Bull nem akarta meghúzni azt, hogy Sergio Pérez nélkül látogat el a közép-amerikai országba.

A Motorsport Online főszerkesztője szerint a Red Bull adott esetben lehetőséget adhatna új-zélandi tartalékpilótájának, Liam Lawsonnak, aki bizonyos szempontból kétséges választás lenne, de az sem kizárható, hogy jobban tudna teljesíteni, mint Sergio Pérez. A szakértő szerint a jelenlegi helyzetben ez lett volna az igazán vakmerő döntés, de úgy néz ki, hogy a Red Bull most inkább nem kockáztat – legalábbis a szezon végéig nem hoz kemény döntést a pilótafelállással kapcsolatban.

Nagyon fogy az előny, elveszítheti első helyét a Red Bull

A konstruktőri vb-pontversenyben jelenleg 42 pont az előnye a Red Bullnak a McLarennel szemben, de utóbbi csapat – főként Sergio Pérez botlásai miatt – folyamatosan csökkenti a hátrányát, így nagy kérdés, hogy az éllovas meg tudja-e őrizni az első helyét az idény második felében. Vámosi Péter szerint április óta olyan tendencia figyelhető meg a Red Bull és a McLaren teljesítményében, illetve a szerzett pontok tekintetében, hogy nagy valószínűség szerint két év után elbukja a csapatvilágbajnoki címet az osztrák istálló.

„Sokkal harapósabbnak tűnik a McLaren párosa, miközben fejben ők sincsenek mindig ott a topon a versenyeken.

Azért jelen pillanatban még sem Lando Norrist, sem pedig Oscar Piastrit nem kezelik világbajnokjelölt versenyzőként. A tehetségük ugyanakkor megkérdőjelezhetetlen. Ha a csapatuk jobb stratégiával áll elő, jobban odafigyel a technikai megvalósításra, és Lando Norris nem rontja el a rajtjait, szép jövő várhat rájuk. A jelen azonban még mást mutat” – fogalmazott a szakíró.

A Red Bullnak talán az kedvezhetne a csapatversenyben, ha a McLaren, a Mercedes és a Ferrari között nagy körbeverések, folyamatos helyváltozások lennének a következő hónapokban. Természetesen az adott pálya karakterisztikájától, valamint az időjárási körülményektől is függ, hogy milyen produktumra képes egy-egy csapat, ennek függvényében lehet megszorongatni a Red Bullt.

A Motorsport Online főszerkesztője kiemelte: jól látszik, hogy a Red Bull főtervezője, Adrian Newey már sokkal inkább azzal foglalkozik, melyik istállóhoz távozzon, így pedig az osztrák csapat nem tud újítani szezon közben. „Most széteső csapat benyomását kelti a Red Bull,

Max Verstappen pedig egyedül nem tudja megnyerni nekik a konstruktőri bajnoki címet.

Ha ez mégis megtörténne, az órási meglepetés lenne” – jegyezte meg Vámosi Péter.

Carlos Sainz lefelé bukik, a Williams viszont vele zárkózna fel

Közben eldőlt, hogy a Ferraritól a szezon végén távozó Carlos Sainz jövőre már a Williams színeiben versenyez, ahol Alexander Albon csapattársa lesz. A spanyol pilóta kétéves szerződést írt alá, sőt még hosszabbítási opciója is lesz a 2026-os idény végén. A 29 esztendős versenyző ezzel a Renault, a McLaren és a Ferrari után egy újabb, nagy hagyományokkal és gazdag eredménysorral rendelkező istállóhoz igazol. A szakértő szerint sokat jelent, hogy a Williamsnek Mercedes erőforrása van, ami

biztos alapot és tervezhetőséget tesz lehetővé.

Mint fogalmazott, az elmúlt időszakban a McLaren is bebizonyította, hogy jobbak tudnak lenni a gyári csapatnál néhány karakteres változtatással. Ha James Vowles, a grove-i istálló csapatfőnöke követi ezt az utat, és össze tudja kovácsolni a csapatot, akkor akár a középmezőnyhöz is felzárkózhatnak a következő szezonban.

Vámosi Péter szerint jó választásnak tűnik a Carlos Sainz, Alexander Albon pilótapáros, mindketten többször felállhattak már a dobogóra, a spanyol versenyző három futamgyőzelemmel is büszkélkedhet. A Motorsport Online főszerkesztője elmondta: sok múlik majd azon, milyen „konstrukciót tesz le az asztalra jövőre” a Williams, a távolabbi jövőben pedig kedvezhet nekik az új szabályrendszer, és nyilván az lesz a céljuk, hogy a legjobbakkal viaskodhassanak a dobogós helyezésekért, illetve a győzelmekért.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Obama és Merkel újra tárgyalt, és nem mondott ki két nevet

Obama és Merkel újra tárgyalt, és nem mondott ki két nevet

Az elmúlt két évtized nemzetközi politikájának fő alakítói voltak. Angela Merkel 2005 és 2021 között volt Németország kancellárja, míg Barack Obama 2009 és 2017 között az Egyesült Államok elnöke. Ezúttal már "civilként" Washingtonban találkoztak Merkel könyvének amerikai bemutatóján.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.04. szerda, 18:00
Orbán Gábor
a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója
Nagy a feszültség Dél-Koreában, erőszakkal fenyeget a válsághelyzet

Nagy a feszültség Dél-Koreában, erőszakkal fenyeget a válsághelyzet

A dél-koreai elnök rendkívüli szükségállapotot és katonai törvénykezést hirdetett arra hivatkozva, hogy a vezető ellenzéki párt szimpatizál Észak-Koreával, és irányítása alatt tartja a parlamentet. A váratlan és nehezen érthető döntés előzménye, hogy az elnök pártja és az ellenzéki Demokrata Párt között konfliktus alakult ki egy költségvetési törvényjavaslat miatt. Az ellenzék egy eredményes parlamenti szavazással próbálja megakadályozni a szükségállapot kihirdetését, miután az épületen kívül dulakodás alakult ki rendőrök és tüntetők között.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×