eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
DOHA, QATAR - NOVEMBER 19: Lance Stroll of Aston Martin and Canada  during practice ahead of the F1 Grand Prix of Qatar at Losail International Circuit on November 19, 2021 in Doha, Qatar. (Photo by Peter Fox/Getty Images)
Nyitókép: Peter Fox/Getty Images

Tovább kamatoztatnák a „Mercedes-lemásolósdit” az Aston Martinnál

Sokat tanult 2020-ban a Mercedes-klónt készítő Aston Martin (akkor még Racing Point néven), miközben az elmúlt nyolc szezon konstruktőri világbajnokának filozófiáját követte. Andrew Green technikai igazgató szerint ez a teljesen új 2022-es autó esetében is jól fog jönni nekik.

Az akkor még Racing Point néven működő, az idei szezonra Aston Martinná változó silverstone-i istálló nagy feltűnést keltett a 2020-as szezon előtti teszteken azzal, hogy a Mercedes 2019-es autójára megszólalásig hasonlító versenygéppel állt elő. A sokak által csak „pink Mercedesnek” nevezett autóval a csapat lemásolta a W10-est (Andrew Green technikai igazgató szerint nem ez a megfelelő kifejezés), majd sikeresen megvédte az ötletét, noha a fékhűtők egyezése miatt pontlevonásban részesült.

A tavalyi szezonra a fejlesztések nagy arányú befagyasztása miatt maradt a 2020-as koncepció, de a csapat a fejlesztésekkel a saját útját járta, viszont jóval kevésbé zárt sikeres évet. Green szerint azonban mindenképpen profitáltak a „másolósdiból” – olvasható a gphirek.origo.hu-n.

„Egyértelműen felnyitotta a szemünket új munkamódszerekre, koncepciókra és ötletekre. Valamint lehetővé tette, hogy ezt a fajta gondolkodást bizonyos mértékig a 2021-es, és egyértelműen a 2022-es autó esetében is kövessük" – ecsetelte Green a The-Race.comnak, hogy milyen előnyei voltak a Mercedes koncepcióját követő útnak.

SOCHI, RUSSIA - SEPTEMBER 26: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Racing Point RP20 Mercedes during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Russia at Sochi Autodrom on September 26, 2020 in Sochi, Russia. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
A 2020-as autó. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Mivel a 2019-es Mercedes terveihez nem férhettek hozzá, a silverstone-i gárdának saját magának kellett rájönnie arra, hogy mitől olyan jó a W10-es, ennek feltárása alatt pedig ők is rengeteget tanultak.

„Ha megnézzük a rajtrácsot, sok más csapat is követte ezt a filozófiát. Azt csinálták, amit mi 2020-ban. Fogták a leggyorsabb autót filozófiáját, és kifejlesztették a sajátjukat. Ez nem egy új koncepció, csak mindenki rákapott, mert szerintem elég jó munkát végeztünk, más csapatokat ez pedig egy kicsit dühített” – mondta az Aston Martin technikai igazgatója, majd elismerte, hogy óriási csapás volt nekik az alacsony padlószögű autókat (ők és a Mercedes használnak ilyet) érzékenyebben érintő új padlólemez-szabály, és már az rengeteg erőforrásukat felemésztette, hogy visszanyerjék az elveszített leszorítóerőt.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 22. 11:41
×
×
×
×