Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma–1-es idény utolsó versenyét, az Abu-Dzabi Nagydíjat. A Mercedes finn pilótája, Valtteri Bottas lett a második, míg harmadikként csapattársa, a már hétszeres világbajnok brit Lewis Hamilton végzett, aki koronavírus-fertőzése után tért vissza.
"Egy klasszikus Mercedes-pályán tudott győzni Max Verstappen és a Red Bull. Elsősorban a gumikezelés miatt sikerült föléjük nőni, egész évben jó irányban fejlődtek ebben. A versenyzők a szezon elején sokat panaszkodtak a tapadásra, de most ezen a pályán, ahol évek óta Mercedsnek állt a zászló, jól mentek, és
ez kedvező előjel, hogy nem lesz lefutott a következő szezon"
– mondta Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője.
A szakértő emlékeztetett, hogy Verstappen gyakorlatilag rajt-cél győzelmet aratott, szerinte tulajdonképpen unalmas verseny volt, és csak az nem teszi teljessé a holland sikerét, hogy a végén nem hozta el a leggyorsabb körért járó plusz pontot, igaz, nem akarta kockáztatni az első helyét.
"Jövőre, különösen, ha a Honda búcsúzóul odateszi magát, sokkal szorosabb lehet a verseny, és mindenki ezt szeretné, mert az idei év az óriási Mercedes-fölényt hozott" – mondta az InfoRádióban Vámosi Péter.
A 2021-es szezont azonban befolyásolja az is, hogy a nagy fölénye miatt a Mercedes már hónapok óta a következő évre fejlesztett, a Red Bull főnöke, Christian Horner is úgy gondolja, hogy az idei alapjuk jó, negyven százalékban fog csak változni, és ők állnak a legközelebb a Mercedeshez.
"Annyi előnye valóban van a Mercedesnek, hogy a legrégebb óta készülhet a következő évi szabályrendszernek megfelelő autóra. Leginkább a padlólemezeket fejleszti minden csapat, a leszorítóerőt kell még kisebbre venni, ami okozhat még kisebb meglepetéseket" – mondta a főszerkesztő, és példaként Sebastian Vettelt hozta, aki épp emiatt is szenvedett a Ferrarinál, most pedig mindenki kíváncsian várja, hogy mire lesz képes a jövőre Aston Martin néven induló Racing Pointnál.
A legnagyobb rejtély azonban a mostani sorozatot végül a konstruktőrök között a harmadik helyen záró McLaren, amely előtt a legnehezebb feladat áll, ugyanis Mercedes-motorra váltanak az idei Renault-ról, és az átállás után mindössze három hivatalos tesztnapjuk lesz március elején.