eur:
406.65
usd:
377.69
bux:
76514.2
2024. november 8. péntek Zsombor
Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője a pódiumon, miután győzött a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Abu-dzabi Nagydíján az abu-dzabi Yas Marina versenypályán 2020. december 13-án.
Nyitókép: MTI/AP pool/Kamran Dzsebreili

Forma–1: 2021 miatt ad reményt Max Verstappen sikere

A Red Bull pilótája nyerte az Abu-Dzabi Nagydíjat, és talán jövőre már lesz, aki meg tudja szorongatni a Mercedeseket és Lewis Hamiltont.

Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma–1-es idény utolsó versenyét, az Abu-Dzabi Nagydíjat. A Mercedes finn pilótája, Valtteri Bottas lett a második, míg harmadikként csapattársa, a már hétszeres világbajnok brit Lewis Hamilton végzett, aki koronavírus-fertőzése után tért vissza.

"Egy klasszikus Mercedes-pályán tudott győzni Max Verstappen és a Red Bull. Elsősorban a gumikezelés miatt sikerült föléjük nőni, egész évben jó irányban fejlődtek ebben. A versenyzők a szezon elején sokat panaszkodtak a tapadásra, de most ezen a pályán, ahol évek óta Mercedsnek állt a zászló, jól mentek, és

ez kedvező előjel, hogy nem lesz lefutott a következő szezon"

– mondta Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője.

A szakértő emlékeztetett, hogy Verstappen gyakorlatilag rajt-cél győzelmet aratott, szerinte tulajdonképpen unalmas verseny volt, és csak az nem teszi teljessé a holland sikerét, hogy a végén nem hozta el a leggyorsabb körért járó plusz pontot, igaz, nem akarta kockáztatni az első helyét.

"Jövőre, különösen, ha a Honda búcsúzóul odateszi magát, sokkal szorosabb lehet a verseny, és mindenki ezt szeretné, mert az idei év az óriási Mercedes-fölényt hozott" – mondta az InfoRádióban Vámosi Péter.

A 2021-es szezont azonban befolyásolja az is, hogy a nagy fölénye miatt a Mercedes már hónapok óta a következő évre fejlesztett, a Red Bull főnöke, Christian Horner is úgy gondolja, hogy az idei alapjuk jó, negyven százalékban fog csak változni, és ők állnak a legközelebb a Mercedeshez.

"Annyi előnye valóban van a Mercedesnek, hogy a legrégebb óta készülhet a következő évi szabályrendszernek megfelelő autóra. Leginkább a padlólemezeket fejleszti minden csapat, a leszorítóerőt kell még kisebbre venni, ami okozhat még kisebb meglepetéseket" – mondta a főszerkesztő, és példaként Sebastian Vettelt hozta, aki épp emiatt is szenvedett a Ferrarinál, most pedig mindenki kíváncsian várja, hogy mire lesz képes a jövőre Aston Martin néven induló Racing Pointnál.

A legnagyobb rejtély azonban a mostani sorozatot végül a konstruktőrök között a harmadik helyen záró McLaren, amely előtt a legnehezebb feladat áll, ugyanis Mercedes-motorra váltanak az idei Renault-ról, és az átállás után mindössze három hivatalos tesztnapjuk lesz március elején.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kemény tiltakozásokra is szükség lehet a szlovák nyelvtörvénnyel szemben, véli a Magyar Szövetség elnöke

Kemény tiltakozásokra is szükség lehet a szlovák nyelvtörvénnyel szemben, véli a Magyar Szövetség elnöke

A Magyar Szövetség közleményben reagált a szlovák kulturális tárca nyelvtörvényt szigorító módosítására, mert a felvidéki párt szerint semmi szükség a nyelvtörvény szigorítására, a szankciók kiterjesztésének és emelésének gondolata nemcsak indokolatlan, hanem elfogadhatatlan. Gubík László pártelnök tragikomikusnak nevezte a törvénytervezetet; úgy véli, a szlovák nyelv domináns szerepe eleve alkotmányos garanciákkal bír.

Európai Tanács-elnök Budapesten: sikerült egyetértésre jutnunk abban, mit akarunk együtt tenni a versenyképességért

Az EU-csúcstalálkozóra érkező Charles Michel újságírók előtt hangsúlyozta: az unió versenyképességének erősítését célzó Draghi-jelentés kiváló alapot jelent a témában, az abban foglalt ajánlások világosak és egyértelműek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.08. péntek, 18:00
Stumpf István
egyetemi tanár, korábbi alkotmánybíró és kancelláriaminiszter, az NKE John Lukács Intézet Amerika Kutatóintézetének emeritus kutatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×