Infostart.hu
eur:
384.51
usd:
331.71
bux:
107362.16
2025. november 17. hétfő Gergő, Hortenzia
Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője a pódiumon, miután győzött a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Abu-dzabi Nagydíján az abu-dzabi Yas Marina versenypályán 2020. december 13-án.
Nyitókép: MTI/AP pool/Kamran Dzsebreili

Forma–1: 2021 miatt ad reményt Max Verstappen sikere

A Red Bull pilótája nyerte az Abu-Dzabi Nagydíjat, és talán jövőre már lesz, aki meg tudja szorongatni a Mercedeseket és Lewis Hamiltont.

Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma–1-es idény utolsó versenyét, az Abu-Dzabi Nagydíjat. A Mercedes finn pilótája, Valtteri Bottas lett a második, míg harmadikként csapattársa, a már hétszeres világbajnok brit Lewis Hamilton végzett, aki koronavírus-fertőzése után tért vissza.

"Egy klasszikus Mercedes-pályán tudott győzni Max Verstappen és a Red Bull. Elsősorban a gumikezelés miatt sikerült föléjük nőni, egész évben jó irányban fejlődtek ebben. A versenyzők a szezon elején sokat panaszkodtak a tapadásra, de most ezen a pályán, ahol évek óta Mercedsnek állt a zászló, jól mentek, és

ez kedvező előjel, hogy nem lesz lefutott a következő szezon"

– mondta Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője.

A szakértő emlékeztetett, hogy Verstappen gyakorlatilag rajt-cél győzelmet aratott, szerinte tulajdonképpen unalmas verseny volt, és csak az nem teszi teljessé a holland sikerét, hogy a végén nem hozta el a leggyorsabb körért járó plusz pontot, igaz, nem akarta kockáztatni az első helyét.

"Jövőre, különösen, ha a Honda búcsúzóul odateszi magát, sokkal szorosabb lehet a verseny, és mindenki ezt szeretné, mert az idei év az óriási Mercedes-fölényt hozott" – mondta az InfoRádióban Vámosi Péter.

A 2021-es szezont azonban befolyásolja az is, hogy a nagy fölénye miatt a Mercedes már hónapok óta a következő évre fejlesztett, a Red Bull főnöke, Christian Horner is úgy gondolja, hogy az idei alapjuk jó, negyven százalékban fog csak változni, és ők állnak a legközelebb a Mercedeshez.

"Annyi előnye valóban van a Mercedesnek, hogy a legrégebb óta készülhet a következő évi szabályrendszernek megfelelő autóra. Leginkább a padlólemezeket fejleszti minden csapat, a leszorítóerőt kell még kisebbre venni, ami okozhat még kisebb meglepetéseket" – mondta a főszerkesztő, és példaként Sebastian Vettelt hozta, aki épp emiatt is szenvedett a Ferrarinál, most pedig mindenki kíváncsian várja, hogy mire lesz képes a jövőre Aston Martin néven induló Racing Pointnál.

A legnagyobb rejtély azonban a mostani sorozatot végül a konstruktőrök között a harmadik helyen záró McLaren, amely előtt a legnehezebb feladat áll, ugyanis Mercedes-motorra váltanak az idei Renault-ról, és az átállás után mindössze három hivatalos tesztnapjuk lesz március elején.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Magyar válogatott: a mostani kudarc fájó, a múlt meg figyelmeztető – de mit ígér a jövő?

Magyar válogatott: a mostani kudarc fájó, a múlt meg figyelmeztető – de mit ígér a jövő?

Marco Rossi azt mondta vasárnap, hogy nehéz most a jövőre gondolni, s ebben egyrészt igaza van, másrészt a mondat talán többféleképpen is értelmezhető. De az élet, bármennyire is fájó a kiesés, nem áll meg. Mit hozhat a válogatottnak 2026?

Csendes Olivér: az adat és az AI a külföldiek telefonjaitól az időjárási előrejelzésekig segíti a turizmust

Ha egy országnak olyan fejlett nemzeti adatszolgáltató központja van, mint Magyarországnak, akkor a mesterséges intelligencia modellek segítségével nagyon pontos előrejelzéseket tehet, hogy mikor, mennyi turista érkezhet. Például most 97 százalékos pontossággal előre lehet vetíteni, hogy hányan lesznek Budapesten decemberben – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Csendes Olivér. A felhasznált adatokról is beszélt a Visit Hungary Zrt. vezérigazgatója.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.11.18. kedd, 18:00
Bendarzsevszkij Anton
az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány igazgatója, a posztszovjet térség szakértője
Eséssel zártak az főbb amerikai indexek

Eséssel zártak az főbb amerikai indexek

Múlt héten a mesterségesintelligencia-részvények értékeltségével kapcsolatos aggodalmak közepette kissé meginogtak a tőzsdék és hétfő reggel is inkább negatív volt a hangulat az ázsiai részvénypiacokon. Európában kis mozgásokkal indult a nap, a DAX minimálisan emelkedett, bár ez nem tartot sokáig, gyorsan lefordultak az irányadó indexek. Végül a főbb nyugat-európai indexek enyhe eséssel zárták a napot. A BUX pénteki záróértéke körül mozgott a hétfői kereskedési napon, a nap végére pedig mindössze 0,1%-kal került feljebb. Az amerikai kereskedésre hatással lehet a héten esedékes Nvidia gyorsjelentés, amit kiemelt figyelemmel követhetnek a techrészvények árazása miatt aggódó befektetők. A tengerentúlon enyhe emelkedéssel nyitottak a főbb indexek, de estére elfogyott a lendület: A Dow 1,18, az S&P 500 0,92, a Nasdaq pedig 0,84%-kal került lejjebb. November 26-i ingyenes rendezvényünkön szó lesz arról is, hogy hol a részvények helye a portfóliónkban. Részletek és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×