eur:
410.85
usd:
394.97
bux:
0
2024. december 26. csütörtök István
Herczig Norbert és Bacigal Igor Skoda Fabia R5 versenyautójukkal az országos ralibajnokság hetedik futamán a Baranya megyei Ófalu közelében 2017. október 14-én.
Nyitókép: Sóki Tamás

Defekt ellenére a 11. helyen zárt Herczig Norbert a Rali Eb-n

Bár sokáig a nyolcadik helyen autózott, egy defekt miatt végül a tizenegyedik pozícióban zárta a Rali Európa-bajnokság második futamát a Herczig Norbert-Ferencz Ramón páros.

A Mol Racing Team beszámolója szerint a magyar versenyző az utolsó előtti gyorsasági szakaszon túlzottan levágott egy kanyart, emiatt defektet kapott, ami több mint másfél perces hátrányt jelentett számára. Ezt követően azonban az utolsó mért szakaszon a nyolcadik időt autózta, így összetettben is sikerült egy helyet előre lépnie, így végül 11. lett.

Herczig Norbert az InfoRádiónak a verseny kapcsán elmondta, hogy az összképet tekintve pozitív a 11. pozíció elérése, de az eredmény szempontjából visszalépés. Azt is hozzátette, hogy alapvetően elégedett a teljesítménnyel, hiszen többször is nagyon közel tudtak autózni az élmezőnyhöz.

"Többször volt, hogy pár tized másodpercet kaptunk csak kilométerenként az élmezőnyhöz képest, ez mindenképp optimizmusra ad okot.

Ha az eredményt nézem, akkor egy defektet követően hátrébb estünk, harcban voltunk a hatodik, hetedik, nyolcadik helyért, de ez benne van a raliban" - mondta Herczig Norbert. A defekt egy okozott defekt volt - tette hozzá. Nem csak úgy kapták hanem szerezték.

" Magamra kell hogy vállaljam, az én hibám volt" - látta be Herzig, hozzátéve, hogy volt egy közel 25 kilométeres gyorsasági szakasz a második napon, amikor úgy érezte, hogy nem kell talán annyira odafigyelni az abroncsokra.

"Úgy ítéltem meg, hogy annyira hűvös lett fent a hegyekben, nem sütött a nap, az aszfalt sem volt meleg, hogy

az abroncs talán elbírja az erőszakosabb, harciasabb vezetési stílust, de nem bírta el"

- mesélte, hozzátéve, hogy ezáltal négy kilométert úgy kellett megtenniük, mintha defektjük lett volna. Az autó nem fordult be a kanyarokba, ezáltal nagyon lassan tudtak haladni.

"Az összeszedett előnynek a többszörösét dobtuk el az utolsó pár kilométeren azáltal, hogy nem figyeltem oda az abroncsokra, a következő körben viszont már 20 másodpercet javítottunk, mert odafigyeltem az abroncsra." - hangsúlyozta.

Amikor már épp összeállt volna minden, jött a defekt az utolsó előtti gyorsasági szakaszon egy kanyarkombinációban, ahol a többiek lementek az útról.

"A tempó indokolta ugyan azt, hogy lemenjünk az útról, de túl nagy volt a szintkülönbség az út melletti padka, és az út között, ezért az előző körben le se mentünk ott. Viszont az utánunk jövő versenyzők levágták, ezáltal úgy ítéltem meg, hogy egy tiszta nyomban tudunk menni" -mondta Herczig.

Ekkor történt a baj. Visszalépett az abroncs az útra, és kicsípte az abroncs szélét.

"Rá egy kilométerre már éreztem is, hogy a balos kanyarokba nem akar befordulni az autó, úgyhogy 9-10 kilométert jöttünk defekttel, majd aztán felnin"

- summázta.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 26. 15:37
×
×
×
×