eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 19. vasárnap Ivó, Milán

A Pirelli kiszállhat a Formula-1-ből

A hétvégi Formula-1-es Monacói Nagydíj a verseny mellett egy másik fontos helyszínen is zajlik majd: a zöldasztal mellett. A csapatok és a gumiszállító Pirelli között ugyanis úgy elmérgesedett a viszony, hogy az olasz gyár már a kivonulás lehetőségét is meglebegtette.

Néhány csapat, köztük a világbajnoki címvédő Red Bull istálló és a Mercedes alakulata is arra panaszkodott, hogy a gumik túl gyorsan elkopnak, ezért a versenyzés inkább arról szól, hogy ki tud lassabban menni, hogy ezzel óvja abroncsait. Emellett az utóbbi futamokon többször láthattunk szerkezeti hibákat is, a futófelület egyszerűen levált a kerekekről.

A Pirelli kilátásba helyezte, hogy módosítanak az abroncsokon, bár arra hamar rájöttek: ők ebből nem jöhetnek ki jól. Ha nem változtatnak, a címvédővel, ha változtatnak, akkor a most előnyben lévő csapatokkal, például a Ferrarival és a Lotusszal kerülnek szembe.

A Nemzetközi Automobil Szövetség szabályzata értelmében a gumikon év közben csak biztonsági okokból lehet változtatni. Felmerült annak lehetősége, hogy a gyártó csak a hátsó gumikon változtatna, ezt azonban, úgy tűnik, a Force India csapat ellenkezése megvétózza - a változtatáshoz ugyanis valamennyi csapat engedélye szükséges. Erre reagált a Pirelli a kivonulás lehetőségével.

Paul Hembery, az olasz gyár sportigazgatója azt is mondta, ha nem haladnak előre a tárgyalások a jövő évtől esedékes új megállapodással kapcsolatban, akkor a Pirellinek nem lesz elég ideje arra, hogy megtervezze és letesztelje azokat a gumikat, amelyek megfelelnek majd a 2014-ben életbe lépő, radikálisan megváltoztatott szabályoknak.

"Szeptember 1-jén az új gumikkal kapcsolatos összes adatot a csapatok rendelkezésére kell bocsátanunk, s mivel most május közepe van, elképzelhetik, hogy ez mennyire nevetségesen hangzik, miközben még szerződésünk sincs" - fogalmazott Hembery, s hozzátette, egy bizonyos ponton valakinek döntést kell hozni, így elképzelhető, hogy jövőre már nem a Pirelli lesz a gumiszállító.

A következő idénytől a V8-as, 2,4 literes motorok helyett V6-os, 1600 kcm-es, energia-visszanyelő rendszerrel felszerelt turbó-erőforrásokat kell használniuk az F1-es istállóknak, ez pedig az autók átépítését igényli, ennek megfelelően a gumikat is más szempontok alapján kell megtervezni.

Emellett csütörtökön már a pályán is zajlottak az események: az első két szabadedzésen a Mercedes volt a leggyorsabb, mindkétszer Nico Rosberggel a volánjánál. A második időt csapattársa, Lewis Hamilton autózta, akit a két Ferrari követett, Alonso-Massa sorrendben.

A második szabadedzésen Romain Grosjean falnak csapta a Lotust, a világbajnoki címvédő Sebastian Vettel pedig KERS problémákkal küzdött.

Címlapról ajánljuk
Minden bejelentés számít a gyermekek online bántalmazása elleni harcban

Minden bejelentés számít a gyermekek online bántalmazása elleni harcban

A szabályozás területén megindult fejlődés Európa és Magyarország számára is kiemelten fontos, csak ez teremti meg a lehetőséget a gyermekek szexuális kizsákmányolásának feltárásához, és teszi lehetővé a gyermekek védelmét az online térben – mondta Varga Árpád, az NMHH gyermekvédelmi főosztályának elemzője.

Szuperhatalmak versengenek egymással azért, ami egyre keresettebb az egész világon

Rengetegféle chipet gyártanak világszerte, amelyek még inkább kompatibilisebbek azokkal a felhasználási területekkel, ahol félvezetőket használnak – mondta az InfoRádióban a chipek jelentőségéről és egyre hangsúlyosabb szerepéről elemzést író Tasnádi Zsombor. Arról is beszélt, hogy a legmodernebb chipeket a hadiipar is beveti, rakétarendszerek vezérléséhez használják.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
Kiderült, hol jutnak hozzá a magyarok az egyik kedvenc befektetésükhöz

Kiderült, hol jutnak hozzá a magyarok az egyik kedvenc befektetésükhöz

Érdekes tanulmánnyal rukkolt elő a napokban az európai alapkezelőket tömörítő szervezet, az Efama. Ebből kiderül, hogy a magyarok leginkább a banki értékesítési hálózatokon keresztül veszik az egyik kedvenc befektetésüknek számító befektetési alapokat, de a banki hálózat túlsúlya Európa egészénél megfigyelhető. Érdekes, hogy míg Európában a különböző alapkezelők alapjainak hozzáférést kínáló, nyílt alapforgalmazó platformok egyelőre szerény piaci részesedést hasítanak ki maguknak, itthon ez a második legnépszerűbb értékesítési csatorna.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×