Néhány csapat, köztük a világbajnoki címvédő Red Bull istálló és a Mercedes alakulata is arra panaszkodott, hogy a gumik túl gyorsan elkopnak, ezért a versenyzés inkább arról szól, hogy ki tud lassabban menni, hogy ezzel óvja abroncsait. Emellett az utóbbi futamokon többször láthattunk szerkezeti hibákat is, a futófelület egyszerűen levált a kerekekről.
A Pirelli kilátásba helyezte, hogy módosítanak az abroncsokon, bár arra hamar rájöttek: ők ebből nem jöhetnek ki jól. Ha nem változtatnak, a címvédővel, ha változtatnak, akkor a most előnyben lévő csapatokkal, például a Ferrarival és a Lotusszal kerülnek szembe.
A Nemzetközi Automobil Szövetség szabályzata értelmében a gumikon év közben csak biztonsági okokból lehet változtatni. Felmerült annak lehetősége, hogy a gyártó csak a hátsó gumikon változtatna, ezt azonban, úgy tűnik, a Force India csapat ellenkezése megvétózza - a változtatáshoz ugyanis valamennyi csapat engedélye szükséges. Erre reagált a Pirelli a kivonulás lehetőségével.
Paul Hembery, az olasz gyár sportigazgatója azt is mondta, ha nem haladnak előre a tárgyalások a jövő évtől esedékes új megállapodással kapcsolatban, akkor a Pirellinek nem lesz elég ideje arra, hogy megtervezze és letesztelje azokat a gumikat, amelyek megfelelnek majd a 2014-ben életbe lépő, radikálisan megváltoztatott szabályoknak.
"Szeptember 1-jén az új gumikkal kapcsolatos összes adatot a csapatok rendelkezésére kell bocsátanunk, s mivel most május közepe van, elképzelhetik, hogy ez mennyire nevetségesen hangzik, miközben még szerződésünk sincs" - fogalmazott Hembery, s hozzátette, egy bizonyos ponton valakinek döntést kell hozni, így elképzelhető, hogy jövőre már nem a Pirelli lesz a gumiszállító.
A következő idénytől a V8-as, 2,4 literes motorok helyett V6-os, 1600 kcm-es, energia-visszanyelő rendszerrel felszerelt turbó-erőforrásokat kell használniuk az F1-es istállóknak, ez pedig az autók átépítését igényli, ennek megfelelően a gumikat is más szempontok alapján kell megtervezni.
Emellett csütörtökön már a pályán is zajlottak az események: az első két szabadedzésen a Mercedes volt a leggyorsabb, mindkétszer Nico Rosberggel a volánjánál. A második időt csapattársa, Lewis Hamilton autózta, akit a két Ferrari követett, Alonso-Massa sorrendben.
A második szabadedzésen Romain Grosjean falnak csapta a Lotust, a világbajnoki címvédő Sebastian Vettel pedig KERS problémákkal küzdött.