eur:
bux:
68169.96
2024. április 30. kedd Katalin, Kitti

Kajak-kenu vb: a kötelező győzelem és a ragaszkodó hínár

A Szabó Gabriella-Csipes Tamara kajak kettes aranyérmes lett 1000 méteren a poznani kajak-kenu világbajnokságon. Korábban Kovács Katalin, Vajda Attila és a férfi kajakpáros is ezüstérmet nyert, míg a kenu kettes harmadik lett.

Az ellenfeleknek esélyük sem volt: a Szabó Gabriella-Csipes Tamara kajakpáros magabiztos versenyzéssel nyert aranyérmet ezer méteren a poznani világbajnokságon. A magyar duó a rajttól fogva az élen haladt, féltávnál már egy hajó volt az előnyük, amit a végéig még tovább tudnak növelni.

"Élveztük a versenyt, nagyon higgadtak voltunk, és egy hullámhosszon vagyunk Tamival, ez a sikerünk egyik titka. Az Eb után kötelezőnek gondoltuk a győzelmet, hiszen tulajdonképpen ugyanazokkal kellett megküzdenünk, mint Spanyolországban. Nagyon jól mentünk az edzéseken is, éreztük, hogy csak mi ronthatjuk el, de szerencsére nem rontottuk, megvan az arany!" - mondta mosolyogva Szabó Gabriella.

"Ez az első világbajnoki aranyérmem, nagyon örülök neki. Apu is azonnal gratulált, igaz ő már a döntő előtt azt mondta, hogy ne merjünk ezüsttel vagy bronzzal visszajönni a csónakházhoz. Szerencsére teljesült a kívánsága" - nyilatkozta Csipes Tamara.

Nincs ott fejben

A magyar küldöttség első érmét, egy ezüstöt, Kovács Katalin szerezte meg, aki a táv felénél még vezetett a német Franziska Weber előtt kajak egyesben, de a hajrát jobban bírta a rivális, aki megszerezte a győzelmet a magyar klasszis előtt.

"Tudom, hogy a vb második hely után nem kell magyarázkodni, de mégis azt érzem, hogy ennél többre vagyok képes. Sajnos idén ennyit tudtam mutatni magamból. Több mint tíz év után most érzem először, hogy nemcsak fizikailag, hanem mentálisan is csúcsformában kellene lenni az igazán kiugró eredményhez. Az idei évem hullámzó, fejben nem vagyok ott tökéletesen a pályán, most is ez hiányzott a végén" - mondta Kovács Katalin.

Nem tökéletes a meglepetés

A második ezüst megszerzése a kenus Vajda Attila nevéhez fűződik; az olimpiai bajnok hatalmas hajrát indított a negyedik helyről, az üzbég Vagyim Menkovot - aki így megvédte címét - azonban nem sikerült utolérnie.

"Nagyszerű a második hely, csak egy kicsit bosszantó néhány századdal kikapni. Édesapámnak akartam ajándékba egy világbajnoki aranyat, mert pár nappal ezelőtt volt a születésnapja. Hát, boldog szülinapot! Ha 1020 méteres a verseny, szerintem megfogom. Ezer méteren ő volt a jobb, de Londonban visszavágok majd neki. Az lesz az igazi ajándék édesapámnak!" - nyilatkozta a verseny után a kenus.

A hínár miatt lett oda az arany?

Ugyancsak ezüstérmet nyert a Kammerer Zoltán, Vereckei Ákos összeállítású kajakpáros. Bár remek rajtja után a magyar hajó sokáig az élen haladt, az aranyat remek hajrával a német Martin Hollstein és Andreas Ihle szerezte meg.

A futam után Vereckei Ákos így bosszankodott: "Nagyon jó pályát mentünk, de sajnos a poznani körülményekkel nem volt szerencsénk. Arra képtelenség felkészülni, hogy 600 és 700 méter között belemegyünk egy hatalmas hínárszigetbe, amiből egy darab fel is akad a hajóra. Éreztem, hogy utána nem úgy megy a hajó, mint addig. Aranyat érdemeltünk volna ma."

"Nagyon mérges vagyok! Hihetetlenül jó formában vagyunk, 600-ig úgy eveztünk, mintha egy jó edzést mennénk, mégis jobbak voltunk mindenkinél. Próbáltam kikerülni a hínárköteget, de nem sikerült. Olyan érzés volt, mint amikor a Titanic nekiment a jéghegynek. Elsüllyedt az aranyunk..." - fűzte hozzá Kammerer Zoltán.

Érmet vártak

A Tóth Márton-Mike Róbert kenu kettes bronzzal gazdagította a magyar éremkollekciót.

"Tudjuk, hogy megleptünk sok szurkolót a bronzzal, de magunktól mi érmet vártunk. Bíztunk benne, hogy az Eb után még javulni fogunk, és ha ki tudjuk hozni magunkból a maximumot, akkor a tudásunk és az edzettségi állapotunk alapján a világ élvonalába tartozunk" - magyarázta Tóth Márton.
"Az utazónk erős, a rajton javítottunk, bár még mindig nem volt tökéletes. Minden évben fejlődünk, jövőre Szegeden ez még szebb érem lehet. Külön öröm, hogy az 1000 páros olimpiai táv, ez növeli a bronzérem értékét" - fűzte hozzá Mike Róbert.

A Széles Gábor, Varga Dávid, Nagy Péter, Sarudi Pál összetételű négyes a hatodik helyen végzett a kenu négyesek 1000 méteres futamában. Az aranyérmet a fehérorosz egység szerezte meg.

Vasárnap az 500 és 200 méteres döntőkkel zárul a világbajnokság; a versenynapon Janics Natasa öt számban indul majd, míg Kovács Katalinnak az 500-as kajaknégyesben és párosban 200-on is esélye lesz az éremszerzésre.

Ha Kovácsnak sikerül aranyérmet nyernie, megdönti a legendás német Birgit Fischer vb-rekordját, és a legeredményesebb női kajakos lesz a világbajnokságok történetében. Eddig mindketten 27-27 aranyérmet gyűjtöttek.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.30. kedd, 18:00
Szánthó Miklós
az Alapjogokért Központ főigazgatója
Egyetlen fegyvertípustól szenved az orosz haderő, Ocseretine is elesett  – Ukrajnai háborús híreink kedden

Egyetlen fegyvertípustól szenved az orosz haderő, Ocseretine is elesett – Ukrajnai háborús híreink kedden

Az orosz harctéri veszteségek legalább felét az ukrán drónok okozzák, főleg az FPV kamikaze-drónok, de mellettük komoly gondot okoznak az aknagránátokat dobáló „bombázódrónok” is – állítja az egyik nagyobb orosz háborús Telegram-csatorna harctéri forrásokra hivatkozva. Ukrán források vasárnap este három donbaszi falu elvesztését ismerték el, ugyanakkor geolokáció alapján nagyon úgy néz ki, hogy ennél jelentősen mélyebben törték át az orosz csapatok a frontvonalat. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború aktualitásaival.