eur:
389.61
usd:
361.81
bux:
68002.24
2024. május 6. hétfő Frida, Ivett

Alonso és Hamilton: Igen jó a kapcsolatunk!

Az elmúlt évek legizgalmasabbnak ígérkező Forma-1-es idényzáróját rendezik vasárnap este Interlagosban. A végső győzelemért küzdő három pilóta közül Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) nem is gondol arra, hogy elbukhatja a vébét, Fernando Alonso (McLaren-Mercedes) kijelentette, hogy megbízik csapatában, míg Kimi Raikkönen (Ferrari) szerdai születésnapja után most hétvégén várja az ajándékot.

Alonso már kétszer lett világbajnok Brazíliában

16 futam, 160 megszerezhető pont után mindössze hét egység a különbség az első helyen álló Hamilton és a harmadik Raikkönen között. Ez a hét pont mégsem kevés, hiszen Hamiltonnak egy második hely már automatikusan a világbajnoki címet jelentené, míg ha Raikkönen legalább a második helyet nem kaparintja meg, akkor biztosan nem ünnepelheti meg pályafutása első összetettbeli elsőségét a Brazil Nagydíj után.

Az interlagosi helyszín egyértelműen Alonsónak a legkedvesebb, hiszen az elmúlt két évben egyaránt itt nyerte meg a sorozatot. 2005-ben két futammal a vébé vége előtt Raikkönennel szemben, a tavalyi szezonzárón pedig úgy, hogy Michael Schumachernek csak matematikai esélye volt a győzelemre. Csakhogy a spanyol pilóta most négypontos hátrányban van Hamiltonhoz képest.

Ami előny a McLarennél, az adott esetben sújthatja is a wokingi csapatot: mindkét pilótájával esélyes arra, hogy 1999 után ismét egyéni világbajnoki címet szerezzen, a Ferrari viszont esetleg taktikázhat, és Felipe Massa segíthet Raikkönennek a McLaren-versenyzők elleni harcban.

Melbourne-től Sanghajig

A kémügy mellett számos kisebb-nagyobb botránnyal tarkított szezont a finn pilóta kezdte a legjobban, az Ausztrál Nagydíjon könnyed győzelmet aratott, de utána több mint három hónapig kellett várnia a következő sikerre, így a Francia Nagydíjig a hibátlanul versenyző Hamilton és az olykor botladozó Alonso is alaposan elhúzott tőle.

Raikkönen a Magny-Cours-i és a silverstone-i diadallal közelebb került Hamiltonékhoz, de a Nürburgringen kiesett, majd augusztusban, a Magyar és a Török Nagydíjon második lett.

Eközben Alonso hol két pontra megközelítette újonc csapattársát, hol kissé lemaradt tőle. Amikor a Japán Nagydíjon kissé megrongálódott McLarenjét a falnak csapta, úgy tűnt, hogy nemcsak a fudzsi verseny, hanem a világbajnokság is véget ért számára.

Kínában Hamiltont akár már világbajnokká avatták volna, de csapatával - egyesek szerint kissé mohón - a győzelemre hajtott, és a nedves, de többnyire száradó pályán a taktikai hibák után annyira elkoptak az abroncsok az autóján, hogy nem tudta bevenni a bokszutca előtti kanyart, és a sanghaji pályán ez azzal járt, hogy a kavicságyban ragadt. Ezt a bakit az angol újonc aligha törölheti ki emlékezetéből, ha elveszíti az idei vébét.

Hamilton kiesését Raikkönen futamgyőzelemmel használta ki, ezzel addig elenyésző esélyét megsokszorozta, míg Alonso kétségbeejtően rossz idegállapotára gyógyír volt sanghaji második helye.A riválisok barátok maradtak?

A Brazil Nagydíj csütörtöki hivatalos sajtótájékoztatóján Alonso és Hamilton is azt bizonygatta, hogy a pályán kívül jól megértik egymást, a kibírhatatlanul rossz kapcsolatukról megjelent pletykák pedig alaptalanok.

"Mindig is jó volt a kapcsolatunk annak ellenére, hogy a média mást sugallt. Állandóan éket próbáltak közénk verni, de ez nem igazán sikerült" - fogalmazott Hamilton, aki szintén újságírói kérdésre válaszolva kijelentette, hogy nem gondol a világbajnoki cím elvesztésére.

"Ahogy Lewis is mondta, a sajtóban számos olyan információ megjelent rólunk, ami nem igaz. Soha nem volt problémánk egymással. A pályán persze harcolunk, de azon kívül az első naptól kezdve igen jó a viszonyunk, és ez most is így van" - tette hozzá Alonso.

(Ha tényleg minden rendben van a két McLaren-pilóta között, nagy kérdés, hogy a spanyol és az angol sajtó miért tekinti ádáz ellenségnek a másik nemzet kedvencét, és miért veszik sokan biztosra, hogy Alonso a szezon után visszatér a Renault-hoz.)

Alonso megjegyezte, hogy fölöslegesnek tartja a Nemzetközi Automobil Szövetség által a McLarenhez küldött megfigyelőt. Korábban a sajtó arról cikkezett, hogy közvetve a kétszeres világbajnok nyomására küldik a szakértőt a wokingiak ellenőrzésére, hogy biztosan egyenlő feltételek között küzdhessenek meg a versenyzők a szezonzárón.

Alonso egy igen szűk elitbe kerülhet be

Mindkét McLaren-pilóta nagy bravúrt vihet véghez. A 22 éves Hamilton újoncként lenne világbajnok, míg Alonso sorozatban harmadszor ünnepelhetne. Ez utóbbi eddig csak Schumachernek (2000-2004) és Juan Manuel Fangiónak (1954-1957) sikerült, igaz, ők ketten tovább folytatták a nyerő szériát.

Legutóbb 21 éve, 1986-ban vágott neki három pilóta a világbajnoki cím reményében a szezonzáró futamnak, akkor Alain Prost jött ki győztesen a Nigel Mansell és Nelson Piquet elleni csatából.

Az akkori főszereplők közül Prost szerint idén Alonsót kellett volna támogatnia a McLarennek, és akkor már régen eldőlt volna az összetettbeli elsőség, így viszont még akár le is csúszhat a csapat a címről.

Piquet azt mondta: nem hiszi, hogy a McLaren bármikor is szabotálni akarta volna Alonsót. Azt is megjegyezte, hogy egyáltalán nem biztos a spanyol klasszis távozása, mert még mindig könnyebb lehet a vitákkal együtt elviselni, mint egy másik csapat versenyzőjeként küzdeni ellene.Raikkönen vasárnap ünnepelne

A Ferrari pilótái egyaránt a futamgyőzelemben bízva érkeztek a Brazil Nagydíjra. Raikkönen szerdán töltötte be a 28. életévét, de mint mondta, a születésnapoknak az évek múlásával egyre kisebb a jelentőségük, ünnepelni pedig inkább majd a vasárnapi verseny után szeretne.

Massa megismételné tavaly aratott magabiztos sikerét, de a brazil pilóta is hangsúlyozta, hogy nem mindegy, hogyan szerepelnek (akár egymáshoz képest) a többiek.

Nem kétséges, hogy ha tétje lesz, akkor segít Raikkönennek. Massát a hazatérés mellett az is feldobta, hogy a héten 2010-ig meghosszabbította szerződését a Ferrarival.

A gumik a McLarennek kedvezhetnek

A szakértők egyelőre nem merik egyértelműen kijelenteni, hogy az interlagosi pálya ezúttal a Ferrarinak vagy a McLarennek kedvezhet. Mindkét csapat nyolc győzelemnél tart idén, Raikkönen öt, Hamilton és Alonso négy-négy, Massa három futamot nyert eddig.

A Brazil Nagydíjra a Bridgestone a lágy és a szuperlágy gumikeverékeket hozta el, ez a párosítás pedig kiválóan bevált a McLarennek Monte Carlóban, Montrealban és Mogyoródon is. Raikkönen ugyanakkor kétségbe vonta, hogy ezúttal az abroncsok típusa dönthet.

A pálya vonalvezetése egy fokkal talán közelebb áll az F2007 kódjelű autóhoz, ráadásul a Ferrari egy éve hatalmas fölényben volt a szezonzárón.

Az időjárás-előrejelzések szerint eső legfeljebb a pénteki szabadedzéseken várható. Ha tényleg vizes pályán gyakorolnak, akkor még ezen a napon sem tudunk meg többet az erőviszonyokról, a szombaton és vasárnap viszont száraz, többnyire napos idő várható Interlagosban.

A pénteki szabadedzések 14, illetve 18 órakor kezdődnek. A szombati gyakorlást 15 órától rendezik, míg az időmérő edzést 18 órától tartják, és egy nappal később este hat órakor rajtol a futam is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×