A maranellóiak fő motorfelelőse, Gilles Simon elismerte, hogy az Ausztrál Nagydíj hajrájában elfolyt a hűtővíz a finn pilóta Ferrarijában, ezért a motor is alaposan felforrósodott. Simon azt mondta, hogy - eddigi információik alapján - az erőforrás nem rongálódott.
Ettől függetlenül a sepangi hőségben kockázatos lenne nekivágni a versenyhétvégének egy bizonytalan állapotú motorral, így a csapat elővigyázatosságból dönthet a csere mellett is. Ez azonban maga után vonja az ilyenkor szokásos tízrajhelyes büntetést.
A brazil Felipe Massa autójában a melbourne-i időmérő edzés után cserélték ki a motort, de akkor annak kisebb volt a kockázata, hiszen a Ferrari váltóhibája miatt a versenyző amúgy is csak a 16. helyről indulhatott volna. Massa végül a mezőny végéről rajtolva a hatodik helyen ért célba.
Raikkönen vitte magával a balszerencséjét?
A szakértők már korábban jelezték, hogy idén a 2006-osnál is súlyosabb problémák lehetnek a Ferrari megbízhatóságával. Az előidényben az elfogadhatónál több meghibásodás nehezítette Raikkönenék munkáját, ráadásul a motort az idény közben nem is fejleszthetik.
A finn versenyző 2005-ben a McLaren színeiben elsősorban a Mercedes-motorok rendszeres meghibásodása miatt veszítette el a világbajnoki címért folytatott küzdelmet a spanyol Fernando Alonsóval szemben.
Ehhez képest most is Alonso aktuális csapata - éppen a McLaren-Mercedes - tűnik stabilabbnak a mezőnyt versenykörülmények között egyelőre simán lepipáló Ferrarihoz képest.
A világbajnoki címek sorsát eldöntő kérdés lehet, hogy az idény során a két élcsapat közül mennyit tud előrelépni a Ferrari megbízhatóságban, illetve a McLaren gyorsaságban.
Amíg a pilóták pontversenyét természetesen Raikkönen vezeti, a konstruktőröknél - alapvetően éppen Massa autójának hibái miatt - a McLaren áll az élen az Ausztrál Nagydíj után.