Hivatalosan is leleplezték a Ferrari új Forma-1-es autóját, amelyet a hétszeres világbajnok Michael Schumacher és a brazil Felipe Massa a múlt héten zárt kapuk mögött már tesztelt. A német sztár kedden délelőtt tíz kört tett meg az autóval a nulla fok alatti, de napos időben, majd délután újabb harminc problémamentes kör következett.
Az új konstrukció kódjele 248 F1 Ferrari - utalva arra, hogy ebben az évben 2,4 literes, nyolchengeres motorokkal indul a csapatok nagy része a versenyeken.
Aldo Costa, a Ferrari tervezőmérnöke úgy nyilatkozott, hogy nagyon elégedett a csapat az autó teljesítményével. A felfüggesztéseit, akárcsak az aerodinamikai szempontú tervezését alapvetően újragondolták, az utóbbi területen pedig további módosítások várhatók a világbajnoki rajtig. Costa úgy fogalmazott, hogy a versenygép a legjobb változtatásokon esett át az utóbbi húsz évet tekintve.
Osztja beosztottja véleményét Jean Todt csapatfőnök is, aki szerint nincs helye magyarázkodásnak, ha esetleg nem szerepelne jól a Ferrari. A francia szakember szerint alázattal, de nagyon eltökélten vágnak neki a vébének, hiszen a jó eredmények eléréséhez megvannak a pilótáik, és az autó is versenyképes.
Mégis marad a Ferrarinál a korábbi sikerek kulcsfigurája, Rory Byrne. A volt főtervező már többször is beszélt visszavonulási terveiről, de most újabb két évre szóló megállapodást írt alá a maranellóiakkal. Már nem Byrne tervezte a Ferrari 2005-ös és 2006-os konstrukcióját sem, a munkát pedig a jövőben is Aldo Costa irányítja. Byrne a következő két szezonban tanácsadóként segíti az olasz istállót.
A közös folytatás mellett döntött Ross Brawn is. A technikai igazgatónak az év végén lejár a szerződése, és még nem írt alá 2007-re, a tárgyalások folynak, de már eldöntötte, hogy marad a Ferrarinál. (Igen kevesen fogadnának arra, hogy Luca di Montezemolo végül mégsem kér a szakemberből.) Jean Todt csapatfőnök ugyanakkor egyelőre kizárólag az idei évre akar összpontosítani.
Az idei Forma-1-es világbajnokság a március 12-i Bahreini Nagydíjjal kezdődik. Az elmúlt szezonban a Ferrari nagy csalódást okozott, csak a harmadik lett, és Michael Schumacher sem tudott beleszólni a világbajnoki címért folytatott csatába, épphogy megelőzte a negyedik helyen végző kolumbiai Juan Pablo Montoyát.
Ezért állt le a Déli pályaudvar