A BKF vezetői szerint a magyar felsőoktatás drámai átalakulások előtt áll: az érettségizők száma hat-hét éven belül csaknem egynegyedével csökken, a már most is kihasználatlan kapacitások, valamint az egyre élesedő hazai és nemzetközi verseny miatt csak az erős, életképes főiskolák és egyetemek maradhatnak talpon.
Dr. Vass László, a BKF rektora szerint a hazai felsőoktatásban már most is jelentkező túlkínálatot mutatja, hogy míg Magyarországon jelenleg 77 felsőoktatási intézmény biztosítja a képzést, addig a 38 milliós Lengyelországban 80, Ausztriában és Svédországban pedig - a magyarországihoz hasonló népességszám mellett - mindössze 54, ill. 48 egyetem és főiskola működik.
Jövőre az ország legnagyobb magánkézben lévő felsőoktatási intézményében tanulhatnak tovább a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, valamint a Heller Farkas Turisztikai Szolgáltatások Főiskolájának diákjai. Az Oktatásügyi Minisztérium ez év elején fogadta el a két főiskola egyesülésre vonatkozó kérelmét, amely - az Országgyűlés jóváhagyását követően - várhatóan 2010. január 1-jei hatállyal emelkedik törvényerőre.
Az integráció a HFF beolvadása útján megy végbe, így a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola égisze alatt két kar működik majd: a Kommunikációs és Művészeti Kar, amelynek dékánja Kepes András, valamint a Heller Farkas Turisztikai és Gazdasági Kar, amelynek vezetője a HFF korábbi rektora, Lengyel Márton lesz. A hallgatók száma meghaladja majd a 6200 főt.
Az üzleti oktatás profiljában megerősödő főiskola szélesíti a képzések körét, az öt legnépszerűbb szak közül négyet is indít. Ezen a téren egyébként a két intézmény már most is erős piaci szereplőnek számít: a nyolc éve folyamatosan növekvő BKF évek óta piacvezető a kommunikáció és médiatudomány képzésének terén, a HFF pedig a második helyet foglalja el a hazai turisztikai felsőoktatásban.
2009-ben az összes, kommunikáció és médiatudomány szakra felvételiző csaknem 26 százaléka, a turizmus-vendéglátási szakra jelentkezőknek pedig közel 20 százaléka a BKF-re, illetve a HFF-re adta be jelentkezését. A felvételizők körében az ötödik legnépszerűbb kereskedelem és marketing szak terén a BKF a negyedik legerősebb intézmény az országban.
Az egyesült főiskola emellett turizmus-menedzsment, valamint angol nyelvű marketingkommunikáció mesterképzést, továbbá nemzetközi gazdálkodás, közszolgálat, média design és fotográfia szakokat is indít.
Magyarország legnagyobb autópálya-csomópontja épül, nem is akárhol