A német autógyártókkal kapcsolatos negatív hírek jelentősen megszaporodtak az utóbbi időben. Az elmúlt hónapokban mindenekelőtt a Volkswagen rendkívüli veszteségeiről érkeztek beszámolók, ezúttal ugyanakkor a Mercedes-Benz számolt be hasonlóan kudarcos időszakról. A gyár adatai szerint a vállalat nettó nyeresége az előző év azonos időszakához viszonyítva az első félévben 55,8 százalékkal csökkent, azaz 6,1 milliárd euróról 2,7 milliárd euróra esett vissza.
A vállalat arra számít, hogy az értékesítés szempontjából második félév sem lesz sokkal sikeresebb. A rendkívülinek számító hanyatlás fő okaként a cég az elmúlt hónapokban sokat emlegetett amerikai importvámokat, valamint a gyenge kínai üzleti eredményeket említette. Emellett a stuttgarti közlemény szerint olyan speciális hatások is negatívan befolyásolták a bevételeket, mint a folyamatban lévő létszámleépítések költségei.
A tudósítások emlékeztettek arra, hogy április óta 27,5 százalékos felár volt érvényben az Egyesült Államokba exportált autókra – például a Mercedesnél az S-osztály luxusszedánjaira – a korábbi 2,5 százalékkal szemben. Az elemzők felhívták a figyelmet arra, hogy a vállalat a megnövekedett pénzügyi terheket nem hárította át magasabb árakkal a vásárlókra, így az amerikai vámok jelentősen csökkentették a nyereséget.
A vámok mellett a Mercedes számára a visszaesett eladások, valamint a hatékonyságnövelő intézkedések költségei is súlyos terheket jelentettek, mint ahogy a magasabb árak érvényesítésének nehézségei is. Április és június között a cég 454 ezer járművet adott el, ami kilencszázalékos visszaesést jelentett a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest. A csökkenés a legfontosabb piacnak számító Kínában volt a legjelentősebb: 19 százalék. Az ázsiai országban – mint a német portálok kiemelték – különösen kiélezett a verseny az elektromos autók piacán, és a portálok szerint a Mercedes egyelőre semmit nem kínál a kompakt szegmensben.
A gazdasági visszaesés miatt mindenféle luxuscikk alig talál vevőt.
A gyár az értékesítési nehézségek ellenére jelentős költségcsökkentéseket tűzött ki célul. Eszerint 2027-ig évi ötmilliárd eurót kíván megtakarítani, egyebek között több ezer munkahely megszüntetésével.








