Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Mercedes-Benz CLA gépkocsi a gyártósoron a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában 2015. március 25-én. A gyárban három éve kezdték meg a B-osztályú, 2013-ban a CLA, majd 2015-ben a CLA Shooting autók gyártását.
Nyitókép: MTI/Ujvári Sándor

Lejtmenetben a német autógyárak: most a Mercedes közölt sokkoló számokat

A stuttgarti székhelyű Mercedes-Benz nyeresége az első félévben a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest eddig nem tapasztalt mértékben esett vissza.

A német autógyártókkal kapcsolatos negatív hírek jelentősen megszaporodtak az utóbbi időben. Az elmúlt hónapokban mindenekelőtt a Volkswagen rendkívüli veszteségeiről érkeztek beszámolók, ezúttal ugyanakkor a Mercedes-Benz számolt be hasonlóan kudarcos időszakról. A gyár adatai szerint a vállalat nettó nyeresége az előző év azonos időszakához viszonyítva az első félévben 55,8 százalékkal csökkent, azaz 6,1 milliárd euróról 2,7 milliárd euróra esett vissza.

A vállalat arra számít, hogy az értékesítés szempontjából második félév sem lesz sokkal sikeresebb. A rendkívülinek számító hanyatlás fő okaként a cég az elmúlt hónapokban sokat emlegetett amerikai importvámokat, valamint a gyenge kínai üzleti eredményeket említette. Emellett a stuttgarti közlemény szerint olyan speciális hatások is negatívan befolyásolták a bevételeket, mint a folyamatban lévő létszámleépítések költségei.

A tudósítások emlékeztettek arra, hogy április óta 27,5 százalékos felár volt érvényben az Egyesült Államokba exportált autókra – például a Mercedesnél az S-osztály luxusszedánjaira – a korábbi 2,5 százalékkal szemben. Az elemzők felhívták a figyelmet arra, hogy a vállalat a megnövekedett pénzügyi terheket nem hárította át magasabb árakkal a vásárlókra, így az amerikai vámok jelentősen csökkentették a nyereséget.

A vámok mellett a Mercedes számára a visszaesett eladások, valamint a hatékonyságnövelő intézkedések költségei is súlyos terheket jelentettek, mint ahogy a magasabb árak érvényesítésének nehézségei is. Április és június között a cég 454 ezer járművet adott el, ami kilencszázalékos visszaesést jelentett a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest. A csökkenés a legfontosabb piacnak számító Kínában volt a legjelentősebb: 19 százalék. Az ázsiai országban – mint a német portálok kiemelték – különösen kiélezett a verseny az elektromos autók piacán, és a portálok szerint a Mercedes egyelőre semmit nem kínál a kompakt szegmensben.

A gazdasági visszaesés miatt mindenféle luxuscikk alig talál vevőt.

A gyár az értékesítési nehézségek ellenére jelentős költségcsökkentéseket tűzött ki célul. Eszerint 2027-ig évi ötmilliárd eurót kíván megtakarítani, egyebek között több ezer munkahely megszüntetésével.

Címlapról ajánljuk

Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Moammer el-Kadhafi uralmának 2011-es megdöntése óta polgárháborúról polgárháborúra bukdácsol az észak-afrikai emirátus, a fel-fellángoló konfliktusokba pedig időnként Európa nagyhatalmai is beleállnak, pedig még az Egyesült Államok is tudja: nem jó itt „megégni”. Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója beszélt a helyzetről az InfoRádióban, és arról is, mitől is függ, hogy indulnak-e onnan migránsok Európába vagy sem.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×