Az Egyesült Államok közlekedési hatósága (NHTSA) új szabályozást vezet be az önvezető járművekre vonatkozóan, amely enyhíti a jelenlegi biztonsági követelményeket - írja a Reuters híradása nyomán a hvg.hu.
A változtatás értelmében egyes járművek mentesülhetnek olyan előírások alól, mint például a visszapillantó tükrök megléte. A jövőben a gyártók ritkábban és lazább feltételek mellett jelenthetik az önvezető rendszereket érintő kisebb baleseteket is.
Az előírások lazításának célja, hogy az amerikai autóipar képes legyen tartani a lépést a kínai riválisokkal az önvezető autók fejlesztésében.
Mindez különösen kedvez a Teslának, ami régóta tervezi a kereskedelmi robotaxi-hálózat beindítását. Ugyanakkor több közlekedésbiztonsági csoport kritikusan reagált, szerintük a biztonság rovására mehet a versenyfutás. Az Advocates for Highway and Auto Safety csoport aggodalmát fejezte ki a közlekedési minisztérium döntésével kapcsolatban, hogy a fokozás helyett lazítja a jelentéstételi követelményeket.
Mint írják, a gyártók jó ideje igyekeznek olyan automatizált járműveket is tesztelni közúton, amik eddig nem feleltek meg a közlekedési előírásoknak. Ezek többsége az emberi vezetőkre tekintettel íródott, megköveteli például, hogy visszapillantó tükrök vagy a fékpedálok legyenek a kocsiban.
A General Motors 2022-ben például megpróbálta elérni a közlekedési hatóságnál, hogy olyan járműveket tesztelhessen, amikben nincsenek pedálok.
A General Motors és a Waymo korábban milliárdokat fektettek az önvezető technológiába, ám vegyes tapasztalataik voltak. Előbbi például visszavonta robotaxi-petícióját, miután egy baleset miatt bírság elé került.