Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Los Angeles, United States - May 17, 2013: A cockpit with LCD digital speedometer and steering wheel of electric car Tesla Model S during drive. Tesla electric cars are produced by Tesla Motors, Inc. in California, USA.
Nyitókép: mbbirdy/Getty Images

A fékpedál és a visszapillantó tükrök is eltűnhetnek az autókból

Az önvezető autókra vonatkozó előírások lazításával ismét előtérbe kerülhetnek az olyan gyártói ötletek, mint a pedálok vagy visszapillantó tükrök nélküli járművek.

Az Egyesült Államok közlekedési hatósága (NHTSA) új szabályozást vezet be az önvezető járművekre vonatkozóan, amely enyhíti a jelenlegi biztonsági követelményeket - írja a Reuters híradása nyomán a hvg.hu.

A változtatás értelmében egyes járművek mentesülhetnek olyan előírások alól, mint például a visszapillantó tükrök megléte. A jövőben a gyártók ritkábban és lazább feltételek mellett jelenthetik az önvezető rendszereket érintő kisebb baleseteket is.

Az előírások lazításának célja, hogy az amerikai autóipar képes legyen tartani a lépést a kínai riválisokkal az önvezető autók fejlesztésében.

Mindez különösen kedvez a Teslának, ami régóta tervezi a kereskedelmi robotaxi-hálózat beindítását. Ugyanakkor több közlekedésbiztonsági csoport kritikusan reagált, szerintük a biztonság rovására mehet a versenyfutás. Az Advocates for Highway and Auto Safety csoport aggodalmát fejezte ki a közlekedési minisztérium döntésével kapcsolatban, hogy a fokozás helyett lazítja a jelentéstételi követelményeket.

Mint írják, a gyártók jó ideje igyekeznek olyan automatizált járműveket is tesztelni közúton, amik eddig nem feleltek meg a közlekedési előírásoknak. Ezek többsége az emberi vezetőkre tekintettel íródott, megköveteli például, hogy visszapillantó tükrök vagy a fékpedálok legyenek a kocsiban.

A General Motors 2022-ben például megpróbálta elérni a közlekedési hatóságnál, hogy olyan járműveket tesztelhessen, amikben nincsenek pedálok.

A General Motors és a Waymo korábban milliárdokat fektettek az önvezető technológiába, ám vegyes tapasztalataik voltak. Előbbi például visszavonta robotaxi-petícióját, miután egy baleset miatt bírság elé került.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×