Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.44
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: Pixabay

A részeges utazókkal egyre több a gond

A Ryanair szerint korlátozni kellene a reptéri alkoholizálást, miután egy részeg utas miatt kényszerleszállásra volt szükség.

Részletesen lebontva közölte a Ryanair, hogy milyen költségekkel járt számára, amikor tavaly áprilisban egy Dublinból a spanyolországi Lanzarotéba tartó repülőgépnek Portóban le kellett szállnia, mert egy részeg utas ön- és közveszélyesen viselkedett.

A légitársaság 15 ezer euróra perelte be a renitens utast: ebből 800 euró az üzemanyag pluszköltsége, 7000 euró az utasok és a személyzet elszállásolása, 2500 euró a portói reptér igénybevételének költsége, 750 euró a fedélzeti értékesítés kiesett bevétele, 1800 euró a helyettesítő személyzet költsége és 2500 euró jogi költség.

A portugál ügyészség úgy döntött, hogy mivel a repülőgép és az utas is ír, ezért az ügyet átadja Írországnak. A Ryanair szóvivője ezen túlmenően arról is beszélt, amit a társaság vezérigazgatója, Michael O’Leary már megpengetett: szerintük az európai uniós hatóságoknak cselekedniük kellene azért, hogy korlátozzák az alkoholárusítást a reptereken - írja a hvg.hu.

A szóvivő szerint a Ryanair már korlátozta a fedélzeti alkoholárusítást, főként a részeg utasok viselkedése miatt, ám annak nincs korlátja, hogy a repülőtéren mennyit isznak az utasok, pláne ha késik a járatuk.

Érthetetlen, hogy a reptereken miért nem korlátozzák az utasok fogyasztását két alkoholos italra – mondta a szóvivő, hozzátéve, hogy ezt hasonló rendszerben meg lehetne tenni, a beszállókártyához kötve, mint a vámmentes boltokra vonatkozó eladási korlátozást.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×