eur:
405.91
usd:
384.59
bux:
77884.18
2024. november 15. péntek Albert, Lipót
Nyitókép: Unsplash

Az egekbe szökött Indiában a légi bombafenyegetések száma

Csak október második felében 500 bejelentés érkezett indiai repülőgépeken és reptereken elhelyezett állítólagos bombákról, ami több, mint egész évben addig összesen.

Január és szeptember között átlagosan 20 bombafenyegetés futott be havonta, ami októberben hirtelen 500-ra ugrott, különösen a hónap második felében. Csak október 29-én több mint 100 fenyegetés futott be az indiai hatóságokhoz - írja a Reuters az indiai helyzetről.

A bombariadók több száz belföldi és külföldi járaton okoztak késéseket, járattörléseket. Az Osprey Flight Solutions légi kockázatelemző társaság szerint a fenyegetések nem jelentettek közvetlen veszélyt a légi közlekedésre, azonban

a hamis bejelentéseknek komoly hatása van az irányításra, több biztonsági ellenőrzést tesznek szükségessé, megnövelik az üzemeltetési költségeket, és összességében feszültséget keltenek az utasokban.

Habár a fenyegetésekről kiderült, hogy hamisak voltak, a hatóságoknak minden esetben úgy kell őket kezelniük ezeket, mintha valódi veszély állna fenn.

Az Air India a lapnak azt nyilatkozta, a rendőrséghez hasonlóan felelősségteljes üzemeltetőként ők is komolyan vesznek minden bejelentést, miután október 15-én egy Szingapúrba tartó járat emiatt vadászgépek kíséretében kellett hogy kényszerleszállást hajtson végre.

Még vizsgálják az illetékesek, hogy mi az oka a hamis bombafenyegetések megemelkedett számának. Néhány gyanúsítottat már el is fogtak, többek között egy kiskorút, aki egy hét leforgása alatt három járaton is bombariadót csinált X-re posztolt fenyegetéseivel.

Egy Osprey-jelentés rávilágított, hogy a bombariadók jelentős része szintén X-posztokban bukkant fel, több járatot is megnevezve egy-egy alkalommal. Az ezeket publikáló fiókokat azóta eltávolították vagy törölték, de mint írják, újabbak és újabbak bukkantak fel. A cég arról is beszámolt, hogy a hatóságok folyamatosan igyekeznek kideríteni, kik és miért állnak ezek mögött a fenyegetések mögött.

Ha az érintett repülőgép még nem szállt fel, mikor befut a fenyegetés, az általában késést eredményez, ám amikor a gép már a levegőben tartózkodik, akkor könnyen lehet elterelés, kényszerleszállás a vége, ami még nagyobb késedelmet okoz

- írja a portál. Bizonyos esetekben helyettesítő járatot szerveznek, sőt, egy esetben, amikor egy Delhiből Chicagóba tartó gépnek egy félreeső kanadai reptéren kellett leszállnia, a Kanadai Légierő biztosította a pótlást az utasok számára, igaz, több mint 18 órát vesztegeltek előtte.

Egyelőre még csak a káosz tapasztalható a bombariadók miatt, azonban a jelenség hosszútávú hatásai, amiket az indiai légi közlekedésre fog gyakorolni, még nem derültek ki. Friss helyi sajtóbeszámolók szerint azóta csökkent a bejelentések száma, amit két, nevét elhallgatni kívánó légitársaság is megerősített. Az indiai polgári légi közlekedési minisztérium nem válaszolt a Reuters által feltett, a jelenlegi helyzetre vonatkozó kérdésekre, illetve arra, hogy áll most a nyomozás.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor péntek reggel: a mi költségvetésünk egy nyílt lázadás

Orbán Viktor péntek reggel: a mi költségvetésünk egy nyílt lázadás

Terjedelmes interjút adott péntek reggel a Kossuth rádiónak a miniszterelnök. Szólt a 2025-ös "békeköltségvetés" megalapozásáról, amely már az ukrajnai háború lezárását feltételezi, elmondta, mely összetevő áll hozzá érzelmileg a legközelebb. Amerika nélkül az EU szerinte nem "folytathatja" tovább az ukrajnai háborút. Az unós versenyképesség ügyében szükséges fordulatra pedig "nincs idő".

Navracsics Tibor az Arénában: radikalizálódik a hangulat a Balaton környékén

A Versenyképes Járások Program hátteréről és lényegéről, egyúttal a járások fontos szerepétől, továbbá a Balaton körüli helyzetről is beszélt Navracsics Tibor közigazgatási és területfejlesztési miniszter az InfoRádió Aréna című műsorában. Az Európai Unióról szólva azt mondta, hogy „változik a véleményklíma Magyarországgal kapcsolatban”, miközben azt is elmagyarázta, miért nehéz az egyébként kiválóan teljesítő Várhelyi Olivér helyzete.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.15. péntek, 18:00
Hegedűs Éva
a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója
Megjelentek az új otthonfelújítási program szabályai, mutatjuk a részleteket!

Megjelentek az új otthonfelújítási program szabályai, mutatjuk a részleteket!

A munkáshitel után társadalmi egyeztetésre bocsátotta a kormány az új, Vidéki Otthonfelújítási Program tervezetét is. 2025 elejétől 2026 közepéig az 5000 fő alatti településen élők igényelhetik az akár 3 millió forintos felújítási támogatást, és ennek megelőlegezésére a 6 milliós kamattámogatott hitelt, energetikai megkötés nélkül. Ha valaki igénybe vette már a 2021-2022-es otthonfelújítási támogatást, akkor a különbözetre lehet jogosult. Nagy változás, hogy 5 évig a felújított ingatlanban kell lakni, ha pedig az otthonfelújítási kölcsönt is igénybe veszi valaki, az akkori 3%-nál magasabb lehet, sőt változhat is az új hitel kamata.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×