A milánói napilap szerint a német légitársaság ajánlata jobb, mint az Easyjeté és a Cerberus befektetési alapé, és mind a pénzügyi stabilitás, mind a fejlesztés tekintetében a Lufthansa nyújtja a legjobb garanciákat. A kormány arra törekszik, hogy az Alitaliát egyben adják el, és ne válasszák le a földi kiszolgáló részlegeket a repülési üzletágról.
Januárban megkezdődhetnek az exkluzív megbeszélések a Lufthansával és az ügyletet az olasz kormány még az előreláthatólag március 4-én tartandó parlamenti választások előtt le akarja zárni - írta a Corriere della Sera.
A légitársaság egy évtizeden belül már a második alkalommal, az idén májusban került kormánybiztosok gondnoksága alá azzal a céllal, hogy vagy átszervezéssel, vagy értékesítéssel, vagy felszámolással tegyenek pontot veszteséges működésének a végére.
Az Etihad, az Egyesült Arab Emírségek nemzeti légitársasága, az Alitalia 49 százalékos tulajdonosa május elején bejelentette, hogy nem fektet be több pénzt az olasz légitársaságba, miután nem sikerült megállapodni a reorganizációs tervről. A tervet, amely létszámleépítést és fizetéscsökkentést is tartalmazott, a szakszervezetek elfogadták, de a dolgozók 67 százaléka elutasította.