Az úgynevezett geo-fencing technológia "létezik, de egyelőre senki sem tesztelte nagy területen" - mondta Tomas Eneroth, az infrastruktúráért felelős svéd miniszter.
Eneroth reméli, hogy a jövő évben megkezdődhet a projekt tesztfázisa Svédországban.
A virtuális kerítés egy földrajzilag behatárolt területet véd. A technológia segítségével megakadályozható az engedéllyel nem rendelkező járművek behatolása a kijelölt térségbe, vagy akár digitálisan korlátozható az adott kocsi sebessége.
Áprilisban egy 39 éves üzbég menedékkérő tehergépkocsijával a tömegbe hajtott egy stockholmi üzletsoron. A terrortámadásban öten életüket vesztették. A svéd hatóságok azóta mindent megtesznek a nagyvárosok biztonságosabbá tételéért. Eddig ez leginkább a sétálóutcákat védő fizikai akadályok elhelyezésében nyilvánult meg.
"A sétálóutcák biztonsága fejlődött" - mondta el Daniel Hellden, Stockholm közlekedési biztosa. "Már csak egy olyan rendszerre van szükségünk, amely megakadályozza, hogy a sebességkorlátozó digitális készülék nélküli tehergépkocsik behajthassanak a város területhatárain belülre. Ez automatikusan megállítaná a járművet, ha az túl gyorsan közlekedne, vagy engedély nélküli behajtásra készülne egy területre" - tette hozzá.