Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia

Bezárás fenyegeti az autógyárakat

A többletkapacitás miatt elkerülhetetlen néhány üzem bezárása Európában, mivel számos európai autógyártó minden egyes autót veszteséggel ad el - mondta Philippe Varin, a francia PSA Peugeot Citroën autógyár vezérigazgatója újságíróknak a párizsi autószalon alkalmából. A Renault is bezárásokat fontolgat.

Az európai értékesítési nehézségek miatt a francia PSA Peugeot Citroën autógyár további milliárdos veszteségek elé néz. Amint azt a cégvezér a francia Les Echos gazdasági lap csütörtöki számában megjelent interjúban kifejtette, a PSA-nak valószínűleg 2014-ig havonta háromjegyű milliós nagyságrendű euróösszeget kell majd veszteségként elkönyvelnie. "Ez azonban 2013 folyamán az eddigi havi 200 millióról 100 milliós nagyságrendre csökken" - tette hozzá.

A PSA Peugeot Citroën legfontosabb piacain, Franciaországban, Spanyolországban és Olaszországban a mélyülő válság miatt visszaeső kereslet következtében az első fél évet 819 millió euró veszteséggel zárta. Az autógyár emiatt egy üzem bezárására és 8 ezer dolgozó elbocsátására kényszerül.

Philippe Varin azonban úgy látja, hogy az európai többletkapacitás miatt más gyártók is üzembezárásokra fognak kényszerülni. "Mi nyilvánosságra hoztuk terveinket, és más gyárak is hasonló lépésekre fognak kényszerülni" - mutatott rá a vezérigazgató, aki szerint több konkurense autónként nagyobb veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, mint a PSA. A PSA az első fél évben autónként 350 euró üzleti eredmény szintű veszteséget szenvedett el, míg versenytársai közül többen 500-600 eurót. "A helyzet tarthatatlan" - hangsúlyozta. "Az európai többletkapacitás problémáját csak üzembezárásokkal lehet megoldani."

A cégvezér szerint az európai személyautó és kis haszongépjármű piaci forgalom az idén 8 százalékkal csökken, szemben a korábbi 5 százalékos csökkenést jelző prognózissal.

A francia autóipari vállalatnak Szlovákiában Nagyszombatban van gyára. Ez az üzem technológiai szempontból a legmodernebb a PSA-csoport gyárai közül. A Citroën C3 Picasso-t például kizárólag Szlovákiában gyártják, 2011 novemberében pedig megkezdték a Peugeot 208 gyártását is.

Problémák a Renault-nál

A francia Renault gyárbezárásokat fontolgat az európai értékesítési nehézségek miatt. A vállalat vezetése már tárgyal az érintett szakszervezetekkel a versenyképesség javításának szükségességéről - mondta a német Automobilwoche című lapnak a társaság igazgatósági tagja.

Carlos Tavares az interjúban utalt arra, hogy a Renault-nak komoly problémái vannak a versenyképesség területén Nyugat-Európában és Franciaországban egyaránt.

Korábban olyan hírek láttak napvilágot, hogy a Daimler a Renualt-Nissan csoporttal közös autógyár létesítését tervezi, az új üzemet Kelet-Európában építenék fel.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Pályafutása során először Csikós Zsóka lett az év magyar női kajakosa. Bár az idei évnek úgy vágott neki, hogy a világjátékokra akar kijutni, végül nem a maratoni számokban, hanem a rövidebb távokon halmozta az Eb- és vb-érmeket. A Szolnoki Kajak-Kenu Klub versenyzője az InfoRádióban azt mondta: korábban nem mindig értette, miért van akkora mizéria a csapathajók összeállításánál, jövőre azonban már párosban és/vagy négyesben is szerepelne.

Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Moammer el-Kadhafi uralmának 2011-es megdöntése óta polgárháborúról polgárháborúra bukdácsol az észak-afrikai emirátus, a fel-fellángoló konfliktusokba pedig időnként Európa nagyhatalmai is beleállnak, pedig még az Egyesült Államok is tudja: nem jó itt „megégni”. Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója beszélt a helyzetről az InfoRádióban, és arról is, mitől is függ, hogy indulnak-e onnan migránsok Európába vagy sem.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×