eur:
393.29
usd:
353.83
bux:
72415.44
2024. szeptember 6. péntek Zakariás

Élelmiszerbotrányok futószalagon: tányérdarabok a margarinban

Az élelmiszerbotrányok és a kifogásolható minőségű termékek nem kerülik el Japánt sem, igaz, ott a cégek újsághirdetésekben esedeznek a fogyasztók bocsánatért. Az egyik étterem például két szelet lejárt szavatosságú torta vásárlóját kereste a sajtón keresztül.

Az utóbbi hónapok botrányai nem maradtak eredmény nélkül Japánban, az éttermek és gyárak maguktól hozzák nyilvánosságra hibáikat, a japán sajtót elárasztották a cégek elnézést kérő és a hibás termék visszavételét ígérő hirdetései.

Így tett az az észak-tokiói étterem is, amely két szelet lejárt szavatosságú tortát adott el: az üzemeltetők hirdetést adtak fel, amelyben arra kérték a vevőket, hogy ha még nem ették meg, akkor ne is tegyék ezt meg, és ha visszamennek az üzletbe, akkor magyarázatot kapnak a tévedésre.

Egy ruházati cég azt közölte, hogy hibásan jelölték 100 százalék kasmírként a ruha anyagát, holott olcsóbb gyapjút is használtak a készítésénél, egy teaforgalmazó pedig a hiányzó lejárati dátum miatt esedezett a vásárlók bocsánatért.

Tányér a margarinban

Az Unilever Japánban forgalmazott Rama margarinjában tányérdarabokat, a Coca Cola egyik izotóniás italában pedig túl magas fémtartalmat találtak - mindezt szintén a cégek közleményeiből tudhatták meg a japánok.

"Ez az év legcsendesebb hónapja, de több elnézést kérő hirdetést adnak fel, mint valaha" - mondta el a Yomiuri című napilap egyik hirdetésszervező munkatársa.

Belebukott a rossz sütibe

A legnagyobb botrányt azonban nem sikerült megelőzni: kiderült, hogy a Fujiya, az ország egyik legismertebb élelmiszeripari-vállalata lejárt szavatosságú tejből, valamint kétes frissességű tojásból és lekvárból készítette a süteményeit.

A botrány több milliárd forintos kárt okozott, és a Fujiya elnökének székébe került.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×