Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Gyártósor az Audi Hungaria győri gyárában az egymilliomodik Q3-as modell elkészülte alkalmából tartott ünnepség napján, 2025. május 16-án. A kormány új stratégiai együttműködési megállapodást kötött az Audival.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Autóipari helyzet: csökkenő gyártás, milliárdos visszaesés Esztergomtól Kecskemétig

Nehéz év volt a 2024-es a magyar autógyáraknak. Az idei kilátások is borúsan indultak, döntően a gyenge európai kereslet miatt – hívta fel a figyelmet az InfoRádióban Kövesi Károly, a Portfolio elemzője.

A győri Audi, a kecskeméti Mercedes-Benz és az esztergomi Suzuki autógyártása is jelentősen csökkent tavaly. A Suzuki ráadásul két évtizedes mélypontot ért el, ha a 2021-es évet nem számoljuk – ismertette az InfoRádióban a Portfolio elemzője. Kövesi Károly hangsúlyozta, hogy a győri Audi utoljára 2009-ben gyártott a tavalyinál kevesebb motort, a kecskeméti Mercedes pedig az elmúlt évtized második legalacsonyabb gyártási volumenét produkálta, csak 2021-ben volt ennél alacsonyabb.

Az elemző megjegyezte ugyanakkor, hogy az Audinál rekordszámú autó készült, ami valamennyire javítja az összképet, de ha csak a pénzügyi mutatókat nézzük, a bevételt és az adózott eredményt, akkor

mind a három autógyárnál kivétel nélkül csökkenést tapasztaltak 2024-ben.

Kövesi Károly szerint az idei kilátások sem túl kedvezők. „Az első négy hónap alapján egyelőre visszaesés látszik az európai piacon 2025-ben, igaz, nem csak az öreg kontinensre termelnek ezek a gyárak, az Audi Hungaria az amerikai piacra is készít a Q3-as modellből” – hívta fel a figyelmet a Portfolio elemzője. Maximális kapacitáson készülnek a termelésre idén is a győri vállalatnál, ami mindenképp pozitív előrejelzés, de a motorgyártás, a tavalyi gyenge pont számai még kérdésesek.

„A kecskeméti Mercedesnél az alacsonyabb gyártási számot az is indokolja, hogy hamarosan új modellciklus érkezik a gyárba” – emlékeztetett, felidézve, hogy már tavaly nyáron átálltak három műszakról kettőre, amit továbbra is fenntartanak. A Suzukinál pedig a tavalyival azonos termelési és értékesítési mennyiséggel számolnak.

A kedvezőtlen tendencia megmutatkozik a hazai autógyártók adózott eredményén is. Az Audi Hungaria adózott eredménye 50 millió euróval 300 millió euróra esett vissza. A Mercedes-Benz adózott eredménye 96-ról 57 millió euróra csökkent. A magyar Suzuki árbevétele 2,9-ről 2,2 milliárd euróra mérséklődött.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×