eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 30. vasárnap Zalán
Varga Mihály pénzügyminiszter az uniós tagországok pénzügyminisztereit tömörítő tanács (Ecofin) ülését követően tartott sajtótájékoztatón Luxembourgban 2024. október 8-án.
Nyitókép: MTI/Bodnár Boglárka

Varga Mihály: a magyar EU-elnökség mást javasol a kereskedelmi háború helyett

Az Európai Unió versenyképességének helyreállítása a kontinens legnagyobb kihívása, amelynek megoldása minden tagállam közös érdeke, a tagországok az ülésen közelebb kerültek az új európai versenyképességi megállapodáshoz, amely újraindíthatja Európa gazdaságát - közölte a magyar pénzügyminiszter kedden Luxembourgban.

Varga Mihály az uniós tagországok pénzügyminisztereit tömörítő tanács (Ecofin) ülését követő sajtótájékoztatóján kiemelte: Európa versenyképessége a tét, ugyanis Európa, az Európai Unió lemaradt a kontinensek versenyében.

A tárcavezető kijelentette: a versenyképesség javításához nem helyes út a kereskedelmi vagy gazdasági háború indítása, ahogy ez a brüsszeli döntések következményeként történik. "Ez egy hibás út" - jelentette ki a pénzügyminiszter, egyben kiemelte: a blokkosodás politikája eddig kizárólag ahhoz vezetett, hogy az Európai Unió gazdasága évek óta egyre jobban lemarad a versenytársaitól. Az Egyesült Államok gazdasági növekedése az EU-hoz viszonyítva ötszörös, Kínáé pedig tízszeres - hívta fel a figyelmet.

Magyarország azt gondolja, hogy összekapcsolódásra van szükség annak érdekében, hogy Európa a legteljesebb mértékben tudja javítani a versenyképességét. Fellendítésének egyik lényeges előfeltétele az európai pénzügyi piacok hatékonyságának növelése - mutatott rá a tárcavezető. Jelezte: ennek érdekében fokozni kell a tőkepiaci források becsatornázását az uniós gazdaságok fejlesztéseibe és a beruházásokba.

"Azt gondoljuk, hogy ez a helyes irány, nem a kereskedelmi háború" - fogalmazott Varga Mihály, majd hozzátette: Magyarország azon dolgozik, mint az unió tanácsának soros elnöke, hogy a versenyképesség javítása összhangban történjen meg az Európai Unión belül.

Hangsúlyozta továbbá: Magyarország a gazdasági semlegességet helyezte előtérbe, és nyitott marad a nyugati és keleti piacokra egyaránt. "Ennek megfelelően elutasítjuk azokat a büntetővámokat, amelyeket az unió a kínai elektromos autók importjára vetett ki" - hangoztatta.

Varga Mihály az Ukrajnának szánt uniós pénzügyi segítség kérdésében leszögezte: Magyarország kitart amellett, hogy ezeknek a forrásoknak a felhasználása csak szoros ellenőrzés mellett történhet.

Felhívta a figyelmet arra is, hogy a koronavírus-járvány utáni helyreállítást segítő uniós program (RRF) forrásainak kifizetése "lassan halad, túlzottan bürokratikus", a magyar elnökség ezért a folyamat gyorsítását kérte az Európai Bizottságtól.

"Rendkívül elégedetlenek vagyunk a kifizetések ütemével" - fogalmazott Varga Mihály, hozzátéve: lehetetlen elfogadni azt, hogy a járvány után négy évvel Magyarország még mindig csak nyolc százalékát kapta meg a neki járó forrásoknak.

"Ez jól mutatja azt a versenyképtelenséget, amivel az Európai Unió bír, és aminek az egyik legfőbb oka a bürokrácia, a brüsszeli adminisztráció lassúsága" - mondta a magyar pénzügyminiszter.

Magyarország türelmesen vár a pénzére, és bízik abban, hogy a fejlesztések meg tudnak valósulni az alap forrásaiból - tette hozzá a tárcavezető.

Címlapról ajánljuk
Rakonczay Gábor: az ember egóját helyre teszi a természet, ha akarja, ha nem

Rakonczay Gábor: az ember egóját helyre teszi a természet, ha akarja, ha nem

Életveszélyes helyzetekről, a hullámok nagyságáról, a pihenési lehetőségekről, a tervezett sodródásokról, a magával vitt élelmiszerekről, illetve a szükséges kalória- és alvásmennyiségről is beszélt Rakonczay Gábor extrém sportoló, az Atlanti-óceán átevezője az InfoRádió Aréna című műsorában. Arra is felelt, hogy mi választja el az építő egyedüllétet a pusztító, romboló magánytól, s hogy miért vitt magával olvasni könyveket az óceán közepére.

Szakíró: nincs már nagy árkülönbség, megéri elektromos autót venni

Folyamatosan nő a kereslet a villanyautók iránt Magyarországon, elsősorban a használtautó-import élénkült meg – mondta az InfoRádióban Antalóczy Tibor. A villanyautosok.hu főszerkesztője szerint a vállalati e-autó program főleg a kisteherautó-piacnak adott nagy lendületet, de más cégeknek is érdemes pályázniuk március végéig.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. március 29. 15:14
×
×
×
×