Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.83
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
fotó: Frissmédia
Nyitókép: Frissmédia

"Tisztességes minőségű" használt dízelmozdonyokat keres a MÁV

Új járművek vásárlására nincs pénz.

A MÁV tulajdonosi jogait gyakorló minisztérium arra utasította a vasúttársaság illetékeseit, hogy folyamatosan monitorozzák, hol vannak elérhető és tisztességes minőségű használt járművek az európai vagy a nemzetközi piacokon közölte az Építési és Közlekedési minisztérium az RTL Híradóval.

Azt írták: „Ennek köszönhetően már csatasorba álltak az ún. AKIEM-mozdonyok, de ezen a módon

zajlanak előrehaladott tárgyalások a mellékvonalakon bevethető, használt dízeljárművekkel kapcsolatban is”.

A minisztérium szerintük forráshiány van, amit "részben a hazánknak járó, uniós pénzek jogtalan visszatartása, részben pedig a háborús hatások okozzák” – írták a közleményben.

Előzőleg a Közlekedő Tömeg egyesület tette közzé a közérdekű adatigénylésére megkapott adatokat, amelyek szerint a MÁV-Start legkorszerűbb dízelmotorvonatainak számító, de így is több mint 20 éves Desirók harmada nem üzemképes napi forgalomban. A magaspadlós, de klimatizált Uzsgyik 40 százaléka, a már 50 éves M41-es, Csörgő néven közismert dízelmozdonyok több mint fele nem működik.

A civil szervezet arra hívja fel a figyelmet, hogy a járműhiányra hivatkozva elrendelt vasútbezárások sem voltak képesek a MÁV dízeljármű-gazdálkodását konszolidálni. A három évvel korábbi állományhoz viszonyítva ma a vasúttársaság 12%-kal kevesebb dízelmotorvonatot képes forgalomba adni.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×