eur:
411.18
usd:
392.45
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: MÁV

Ha így megy tovább, két év múlva minden második vasútvonalon sebességkorlátozás lesz

Már most is a vasúthálózat 42 százalékánál, összesen 3605 kilométer hosszan sebességkorlátozás van érvényben.

Alaposan felbolydult az élet a győri vasútvonalon, ahol szeptember 18-tól teljes pályazár lépett életbe a felújítási munkálatok miatt. Az érintett szakaszon pótlóbuszok álltak forgalomba, így az utasoknak jelentős késésekkel kell számolniuk a Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán.

A magyar vasúthálózat már régóta komoly gondokkal küszködik, a helyzet tarthatatlanságát jól mutatja, hogy a hálózat 42 százalékánál, összesen 3605 kilométer hosszan már most is sebességkorlátozás van érvényben.

„A pályák állapota folyamatosan romlik, így ha nem történik érdemi fejlesztés, 2025-re ez az arány már 50 százalék felett lesz”

– mondta a HelloVidék megkeresésére a Vasutasok Szakszervezetének elnöke, aki szerint emiatt 3880 kilométeren is lassú jelzés lehet majd érvényben.

A lap emlékeztet, hogy a MÁV idei karbantartásra és felújításra szánt kerete nem haladja meg a 35 milliárdot, de jövőre se lesz több 42 milliárdnál. Márpedig az 1-es vasúti fővonal érintett Biatorbágy–Herceghalom–Szárliget közötti, mintegy 25 kilométeres szakaszának becsült felújítási költsége 32,5 milliárd forint.

„A gond csak az, ha ennek az egy szakasznak a felújítására elköltik a rendelkezésre álló keret több mint 90 százalékát, akkor a többi szakaszra már nem jut semmi”

– hívta fel a figyelmet Meleg János, aki szerint az állami vasúttársaságnak több ezer milliárd forintra lenne szüksége a hazai vonalak felújítására.

Ismeretes, a MÁV az előző uniós pénzügyi ciklusban 1500 milliárd forint uniós támogatást kapott, így saját forrásból csupán kisebb kiegészítő fejlesztéseket kellett elvégezni. Az új ciklus, illetve a helyreállítási alapból remélt uniós támogatások együttes összege 2500 milliárd forint lenne. Csakhogy zárva vannak a pénzcsapok, így a Budapest–Belgrád vasúton kívül nincs pénz vasútfejlesztésre – olvasható egyebek mellett.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×