eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
Nyitókép: MÁV

Ha így megy tovább, két év múlva minden második vasútvonalon sebességkorlátozás lesz

Már most is a vasúthálózat 42 százalékánál, összesen 3605 kilométer hosszan sebességkorlátozás van érvényben.

Alaposan felbolydult az élet a győri vasútvonalon, ahol szeptember 18-tól teljes pályazár lépett életbe a felújítási munkálatok miatt. Az érintett szakaszon pótlóbuszok álltak forgalomba, így az utasoknak jelentős késésekkel kell számolniuk a Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán.

A magyar vasúthálózat már régóta komoly gondokkal küszködik, a helyzet tarthatatlanságát jól mutatja, hogy a hálózat 42 százalékánál, összesen 3605 kilométer hosszan már most is sebességkorlátozás van érvényben.

„A pályák állapota folyamatosan romlik, így ha nem történik érdemi fejlesztés, 2025-re ez az arány már 50 százalék felett lesz”

– mondta a HelloVidék megkeresésére a Vasutasok Szakszervezetének elnöke, aki szerint emiatt 3880 kilométeren is lassú jelzés lehet majd érvényben.

A lap emlékeztet, hogy a MÁV idei karbantartásra és felújításra szánt kerete nem haladja meg a 35 milliárdot, de jövőre se lesz több 42 milliárdnál. Márpedig az 1-es vasúti fővonal érintett Biatorbágy–Herceghalom–Szárliget közötti, mintegy 25 kilométeres szakaszának becsült felújítási költsége 32,5 milliárd forint.

„A gond csak az, ha ennek az egy szakasznak a felújítására elköltik a rendelkezésre álló keret több mint 90 százalékát, akkor a többi szakaszra már nem jut semmi”

– hívta fel a figyelmet Meleg János, aki szerint az állami vasúttársaságnak több ezer milliárd forintra lenne szüksége a hazai vonalak felújítására.

Ismeretes, a MÁV az előző uniós pénzügyi ciklusban 1500 milliárd forint uniós támogatást kapott, így saját forrásból csupán kisebb kiegészítő fejlesztéseket kellett elvégezni. Az új ciklus, illetve a helyreállítási alapból remélt uniós támogatások együttes összege 2500 milliárd forint lenne. Csakhogy zárva vannak a pénzcsapok, így a Budapest–Belgrád vasúton kívül nincs pénz vasútfejlesztésre – olvasható egyebek mellett.

Címlapról ajánljuk

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×