eur:
411.2
usd:
392.83
bux:
0
2024. november 22. péntek Cecília
Testkamera és a felvételre figyelmeztető kártya a bemutató sajtótájékoztatón, a Keleti pályaudvaron 2019. augusztus 30-án. A vasúti menetjegyellenőröket ért támadások miatt szeptember 1-jétől 103 új testkamerát kapnak országszerte a MÁV-START Zrt. jegykezelői.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

A számok alapján bajban van a MÁV

A MÁV-csoportnál, a Volánnal együtt, 4500 állás betöltetlen - írja a Népszava.

Szeptember végére a zavartalan vasúti közlekedést biztosító munkakörök közül a mozdonyvezetők, a váltókezelők és a jegyvizsgálók többsége kimeríti nem csupán az éves munkaidőkeretét, hanem az új Munka Törvénykönyve és a MÁV hatályos kollektív szerződésében meghatározott maximum 300 órás túlóra keretet is - írja a Népszava túl azon. hogy számításuk szerint 4500 álláshely betöltetlen a közlekedési vállalaltoknál.

Azt is hozzáteszik, hogy "egyéni különmegállapodásokkal, extra díjazás fejében további száz órával növelhető a túlórakeret, de ez már teljes egészében a munkavállaló döntése".

A lap kérdése Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke azt mondta: "Ha sokan döntenek úgy, hogy extra bér ellenében sem vállalják az újabb műszakokat, akkor nem lesz, aki elvezesse a vonatokat, kezelje a váltókat vagy éppen a jegyeket".

A szakemberhiány nem új keletű jelenség a MÁV-csoportnál. Korábban arra is volt példa, hogy mozdonyvezető híján nem tudtak elindítani elővárosi járatokat.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×