eur:
411.1
usd:
392.43
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Nyitókép: Pixabay.com

BMW-vezér: komoly baj lehet a 2035-ös döntésből

Élesen bírálta Németország iparpolitikáját és az új benzin- és dízelüzemű autók forgalomba helyezésére 2035-től érvényes uniós tilalmat a BMW AG vezérigazgatója, Oliver Zipse a Handelsblatt német lapnak adott interjúban.

"Felelőtlennek tartom a belsőégésű motorok fokozatos kivonását szorgalmazó politikát" - fogalmazott.

Zipse szerint Európában az elektromos autók tömeggyártásához szükséges nyersanyagok, például a lítium, a kobalt és a ritkaföldfémek egész egyszerűen nem állnak rendelkezésre, ezért Európa azt kockáztatja, hogy importfüggővé válik és politikai zsarolásnak szolgáltatja ki magát.

"És úgy mégis hol fogják az emberek feltölteni azt a sok elektromos autót? Európában 2035-re nem lesz mindent lefedő infrastruktúra az elektromos autók számára" - mutatott rá Zipse. "Ebből még a végén akár társadalmi probléma is lehet, ha a mobilitás nem lesz megfizethető" - mondta.

Valamit pusztán tiltani egy hosszú távon életképes alternatíva felkínálása nélkül egy egyész iparágat tehet tönkre Zipse szerint.

A Brüsszel által márciusban elfogadott irányelv értelmében 2035 után csak akkor lehet új, belső égésű motorral hajtott járműveket forgalomba helyezni az EU-ban, ha azok klímasemleges e-üzemanyaggal működnek. Ezt a kompromisszumos megoldást elsősorban Berlin általános tilalommal szembeni ellenállásával sikerült Brüsszelben elérni.

Zipse nem kímélte a német autóipart sem, mivel szerinte túlzottan az akkumulátoros elektromos technológia fejlesztésére összpontosít és más fejlesztésekben elmaradt Kína mögött. "Okos dolog egyetlen technológiára összpontosítani egy olyan kontinensen, amely nem rendelkezik az adott technológiához szükséges nyersanyagokkal?" - vetette fel az interjúban a BMW vezére.

Ezzel szemben Kína világos iparpolitikát követ és a hozzáadottérték-teremtés teljes láncolatán fejleszti autóiparát - mutatott rá, hozzátéve, hogy "az elektromos autók tömeggyártásához biztosítani kell az alapanyagok rendelkezésre állását, márpedig Európa ezen a téren strukturális hátrányban van".

Címlapról ajánljuk
Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

A magyar uniós biztosjelölttől elvett szakterületek közül kettő az egészségügyi válságkezeléshez, egy pedig a szexuális és reprodukciós jogokkal kapcsolatos hatáskörhöz kapcsolódik – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézetének főreferense. Kalas Vivien szerint az új Európai Bizottságtól nem igazán várhatók nagy változások, talán az ECR képviselőcsoport hozhat be új gondolatokat a mindennapos munkába.

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×