A BKV által működtetett hivatásforgalmú hajózás 2021 után 2022-ben is szünetelt. A sorozat az idén is folytatódik - írja a Népszava.
A lap érdeklődésére azt írták: a szüneteltetésnek „gazdasági okai” vannak, de ez nem jelenti azt, hogy megszüntetnék az ágazatot. Arra viszont nem tértek ki, hogy mikor is zárulhat le ez az „átmeneti” szüneteltetés.
Tendert mindenesetre ki sem írtak az üzemeltetésre, márpedig a BKV soha nem rendelkezett saját hajózási személyzettel, csupán hajókkal, ezért az üzemeltetést mindig külsős cégekre bízták.
A kishajózás háttere - emlékeztet az újság -, hogy a 2013-ban félmilliárd forintos uniós támogatásból újraindított hivatásforgalmi hajózás valójában a 2019-es önkormányzati választásokra kifulladt.
A nyitó év 346 ezres utasszáma után néhány évig még összejött a 300 ezer körüli forgalom, de 2019-re 260 ezerre esett vissza.
A BKK pedig már két évvel a hivatásforgalmi hajózás újraindítása után elismerte: a „projekt eredeti célja – miszerint a hajózás váljék a közösségi közlekedés integráns részévé, a hivatásforgalmú közlekedés teljes értékű eszközévé – nem teljesült”. Az okot abban látták, hogy a BKV hajói „alkalmatlanok a városi közlekedés elvárásainak teljesítésére”. Új, gyorsabb hajókra nem volt pénz.